het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 15-03-06, 10:25   #31
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
spookycat schreef:
ik lust ook echt geen knoflook. groetjes spooky
Haha maar je hebt bij ons kip in een jasje gegeten, barst van de knoflook ... en je vond het nog lekker ook ! Dus bekeerd
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-06, 10:30   #32
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
De knoflooksoep in Tsjechie is altijd lekkerder dan de knoflooksoep in Nederland. Hoe kan dat ?
Dat is hetzelfde als Retsina in Griekenland. Heerlijk onder de pijnbomen, zwoele avond, weet je wat, wij nemen er nog een, ooh, wat lekker. En gelijk 4 flessen kopen en mee naar NL. En 14 dagen later een grieks feesie bouwen, een CD muziekje er bij. En - - bah, wat smaakt die wijn vies, zeg!
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-06, 10:33   #33
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Otto schreef:
Ik ga maar weer beginnen met me te verheugen op onze eerste vakantie in Tsjechië (straks in mei) , i.p.v. vooraf al te griezelen, bij het idee drie weken knoflook te moeten eten......
Otto op jouw leeftijd zal je toch niet laten buitenspel zetten door die gedachte, ga en bekeer u. U zult terug keren als een ander mens als u eenmaal tot de echte aktie bent overgegaan. Leer de echte Tsjechische keuken kennen en spoel alles door met de nodige pivo's. Om nog even bij te komen kan je nog dit topic eens lezen mocht dit nog niet gebeurd zijn. knoflooksoep
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-06, 10:55   #34
Otto
Gast

Freddy, ook jij bedankt voor de opbeurende woorden.......
Ik begin toch (voorlopig ?) nog maar niet aan knoflooksoep.
Maar, als je mijn leeftijd er bij betrekt, die is toch al 13 jaar hoger dan de jouwe (of uwe??) , dus is dat dan nog wel vergelijkbaar.
Ik voel me ook gesterkt, omdat een Vlaming mij moed geeft, daar ben ik, als Zeeuws-Vlaming natuurlijk erg gevoelig voor !

Otto
  Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-06, 11:03   #35
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Otto, ooit krijg jij nog de naam "Otto knoflook", en dat is helemaal goed bedoeld hoor, aan jou te bewijzen dat je er klaar voor bent!
Oud 15-03-06, 11:19   #36
Otto
Gast

Freddy, ik vind het niet erg, een bijnaam te hebben (krijgen) maar hoop dan wel, dat het een andere wordt (is).
We zullen, straks in mei, gaan proberen.....
Dank voor je reactie !

Otto.
Oud 15-03-06, 13:34   #37
VIP Lid

kip in jas

Citaat:
Esthertje schreef:
Citaat:
spookycat schreef:
ik lust ook echt geen knoflook. groetjes spooky
Haha maar je hebt bij ons kip in een jasje gegeten, barst van de knoflook ... en je vond het nog lekker ook ! Dus bekeerd
ja Ester,die was inderdaad heel lekker Lucas had wel belooft zuinig te zijn met look en ik heb hem eigelijk bijna niet gesmaakt,of had ik mischien al teveel frankovka op
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-06, 16:42   #38
Otto
Gast

Tsjechische menukaart

Pelhrimov.

Dag Jeanne,

Ik lees nu pas je uiteenzetting dd. 14 maart, over de Tsjechische menukaart.
Hardstikke goed ! Nu heb ik een idee wat er zoal in een restaurant te krijgen is, wat de hoeveelheden zijn en wat het kost.....
Ik ga proberen het uit te printen (lukt nog niet, de pagina's komen er in de breedte niet helemaal op) en zal het dan zeker, vanwege de vertaling die bij de menus staat, in mei meenemen. Voor iemand die daar voor het eerst op vakantie gaat, zeker een ideaal hulpmiddel.
Dank !!

Over het roken van mijn pijp praat ik maar niet te veel meer.
Ik neem hem (de pijp + een aantal reserves) mee en zal wel zien....
Oud 20-03-06, 16:49   #39
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Otto schreef:
Over het roken van mijn pijp praat ik maar niet te veel meer.
Ik neem hem (de pijp + een aantal reserves) mee en zal wel zien....
En over die look moet je ook niet meer beginnen........... je zult het inderdaad wel zien en ruiken.............
Oud 20-03-06, 16:50   #40
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Otto schreef:
Ik ga proberen het uit te printen (lukt nog niet, de pagina's komen er in de breedte niet helemaal op)
Al geprobeerd "Liggend" i.p.v. "Staand" af te drukken bij je printerinstellingen? Dan gebruikt je printer de lengte van het papier als breedte en dus kan er meer op naast elkaar. Wel krijg je dan meer vellen papier omdat de hoogte minder is natuurlijk...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels