![]() |
|
|
#21 |
|
Gast
|
Pepo, ik zal je eeuwig dankbaar blijven, maar of ik me zal "bekeren"......
Ik noteer al je tips en neem ze mee ! Dank ! Otto. |
|
|
|
#22 |
|
Super Lid
|
Er is een vrij simpele remedie, en dat meen ik serieus: je kan bijvoorbeeld een teentje met schil en al laten smoren in de oven. Dat binnen de schil wordt dan zacht en ook iets zachter van smaak.
Smeer dit op een stukje brood en eet dit in de ochtend, desnoods met je neus dicht. De rest van de dag proef of ruik je geen knoflook meer. Er is een godsdienstige sekte (and don't try this one at home folks!) die dodelijke ladingen stychnine in voor anderen dodelijke hoeveelheden nemen simpelweg omdat ze het langzaam opgebouwd hebben. Zo is dat ook met knoflook. Je culinaire wereld wordt veel groter (want het is maar een heel klein hoekje van de wereld waar knoflook niet in de reguliere keuken voorkomt) en daarbij: het helpt tegen vampiers. En die treft men nogal eens in Tsjechië (in Prostejov bijvoorbeeld). |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Moderator
|
Maar tegen de niet echte confectie-vampiers uit Prostejov is knoflook te bescheiden afweermiddel. De echte Vampiers nestelen zich namelijk in Cerna Hora, in de grotten nabij Blansko.
En nu stop ik met dit top-off-topic, want als er een Modi in de buurt komt, dan wordt dat knap vampieren naar de kroeg! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
|
look
hoi Otto,innige deelneming,ik lust ook echt geen knoflook.
We gaan al 10 jaar 2 tot 3 en als het lukt 4 keer per jaar naar cz Ik ga er echt niet koken,af en toe barbeque en dat is het Ik heb er altijd al bizonder goed gegeten,ze hebben een heleboel zonder look en inderdaad als het er wel inzit staat het op de kaart vermeld Wees maar gerust ge gaat daar lekker smullen groetjes spooky |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Super Lid
|
Cenekova Polevka
even zonder leesteken.
het recept voor een knoflooksoepje op z'n Tsjechisch.. CESNOKOVA POLEVKA: 1 hlevicka cesneku, lzice sadla, sul, polevkove koroni majoranks, pepr. Dobrou chut ! - Eet smakelijk. Heel eenvoudig dus, maar wel lekker !. ( bron : soepkom gekocht bij Hypernova in Klatovy) ![]() |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Super Lid
|
Zal vast wel een item op dit forum zijn met een vertaling van dit recept voor knoflooksoep. In Klatovy heb ik een adresje !... Klatovsky Dvur. Bijna hele knofloken er in. En dan thuis aan de Gambrinus. De reuk van de knoflook bleef soms dagen hangen in de auto.
Wat ook al vaker in dit forum is vermeld : Langose met veel knoflook. Heb me er bijna ongans aan gevreten. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Super Lid
|
we worden weer op onze wenken bediend.
Maar er is toch iets vreemds aan de hand. De knoflooksoep in Tsjechie is altijd lekkerder dan de knoflooksoep in Nederland. Hoe kan dat ? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gast
|
Dank je wel, Spooky !
Dat geeft moed. Als je het al zo lang volhoudt en toch steeds weer terugkeert, moet het ook voor mij te overleven zijn. Ik ga maar weer beginnen met me te verheugen op onze eerste vakantie in Tsjechië (straks in mei) , i.p.v. vooraf al te griezelen, bij het idee drie weken knoflook te moeten eten...... Otto. |
|