![]() |
|
|
#31 |
|
Legende
|
Re: Knedliky
ik zie geen foto?
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
sja, ik wilde eigenlijk gewoon de foto onder het berichtje hebben staan, maar waarom 'ie als bijlage verschijnt is mij onduidelijk..... misschien omdat het .bmp is inplaats van .jpeg?
Inmiddels heeft Pasqual de foto hierboven al tevoorschijn getoverd, terwijl ik hier aan het ompielen was.... bedankt Pasqual ... in ieder geval nu geen gebrek aan knedliky.. ik krijg er trek van..... ![]() |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Legende
|
Wat ik nu zie zijn ovocne (fruit) knedliky. Als ik me niet vergis blauwe pruimen. Tvaroh (kwark) ontbreekt.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Het precieze opschrift bij de foto was "bramborove knedliky se svestkami" en mijn Tsjechisch gaat (net) ver genoeg om uit 'bramborove' de aardappels te halen, maar bij 'svestkami' moest ik helaas passen.... Maar het woord 'Dezerty' in de url had me natuurlijk op weg moeten helpen
!Er stond overigens ook nog een recept bij, na te lezen op de volgende site: http://www.domek.cz/clanky/mlsny/dez..._svestkami.htm Nog nooit geproefd, vruchtenknedliky, maar in april ben ik weer in Tsjechië, dus wie weet! |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Administrator
|
Citaat:
![]() Ik vond net nog een ander lekker plaatje met aardappel kneudels: |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Legende
|
Ik ook niet Jarko. Inderdaad een vreemde combinatie.
![]() |
|
|
|
|
|
#40 |
|
VIP Lid
|
Ovocne knedliky kunnen ALLEEN uit twee soorten deeg gemaakt worden:
1. kynute testo 2. tvarohove testo. Het spijt me voor alle Tsjechie kenners, maar het is niet anders. En beiden zijn overheerlijk, maar o zo dodelijk (for insiders only). ![]() |
|
|
|