![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Re: Knedliky
weet ik...
maar een beetje afwisseling kan geen kwaad toch? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Forum Freak
|
Volgens mij zijn knedliky in Tsjechie nooit van aardappels gemaakt, die komen uit Oostenrijk en Duitsland. De aardappelkoekjes in Tsjechie heten Bramborak en die zijn gebakken en dus zwaarder op de maag.
Groet Corrie. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
He leuk barby, die heb ik nog nooit in Tsjechie gegeten, vandaar dat ik dacht dat ze er niet waren.
Want als je om knedliky vraagt in een restaurant heb ik altijd de "gewone" knedliky gekregen. Groet Corrie. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Corrie, als je weer eens in Tsjechië bent, let op de menukaart, zo iets als:
uzené maso se zelím a bramborový knedlík Een echte Tsjechische specialiteit! Ik snap het niet dat je het nog niet gegeten hebt.PS: bramborový knedlík = aardappel knodel |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Vasek, ik ga het zeker proberen, ik begrijp ook niet dat ik dat niet wist, ik denk dat de mensen waar wij altijd komen er niet van houden
![]() Groet Corrie. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Forum Freak
|
Als het dat niet is, vertel jij mij dan eens wat het wel is, als het kan met een recept, ik heb ze al vaker gemaakt en dat maak ik ervan, dus geen gestoomd brood maar een soort gestoomd brood.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
taj, als ik knedliky zou moeten omschrijven, zou ik ook wel zeggen iets in de zin van gestoomd brood, hoor...
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Lekker hoor! Maar inderdaad, wel met saus, én een pivo ernaast, en bij voorkeur de zelfgemaakte variant.
In een overmoedige bui eens zo'n pak van die dingen meegenomen naar Nederland, maar dat was geen succes. Kennelijk hoort de 'couleur locale' er ook bij om ze lekker te vinden....... |
|
|
|