![]() |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Kennen ze \"De broodmachine\" in CZ??
Je heb hier ook kant en klaar pakken om in de broodmachine te doen en ze zijn heel goed
en veel variatie Groetjes Kohout |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Nou....
Ik ben hem net wezen halen, bij de gamma: € 29.95 Hoe duur zijn ze eigenlijk in Tsjechie?? Greetz Henk |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Administrator
|
Citaat:
http://www.mybox.cz/pekarny/fotogalerie.html (op een merk/type klikken onder de fotootjes) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Ha ha ha, heb hem ook net gekocht bij de Gamma! Hij doet het in ieder geval goed. Ik ben ongeveer 2 maanden geleden begonnen met zelf brood te bakken, ook inderdaad Tsjechisch brood met kummel erin(mnjam). Patrik zat voor de eerste keer naar die machine te kijken alsof hij het in Keulen hoorde donderen. Hij had het dus nog nooit gezien, was wel leuk om die reactie te zien. Dat deeg met die zurige lucht is zuurdesemdeeg en dat moet je geloof ik zelf maken, want dat kun je niet kant en klaar kopen.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij maken in Nederland veel gebruik van de broodmachine. Pas geleden raakten we in gesprek met de warme bakker in Jistebnice over broodmachines. Nadat we de bakkerij uitgebreid bekeken hadden gaf hij ons het volgende recept voor tsjechisch brood:
450 g meel (half "zitna" = rogge, half "psenicka hladka" = tarwebloem (?)) 40 g "drozdi" = gist 30 g "sul" = zout 5 g "koreni" = kruiden (kregen we mee) 250 g "voda" = water 40 gram "kvas" = zuurdesem (we kregen een gesteriliseerde variant mee, vandaar de gist in het recept) We hebben het nog niet geprobeerd maar de geur van de zuurdesem en de kruiden is zeer veelbelovend. Volgend weekeinde weten we het en als het wat is gaan we de volgende keer zeker weer ingrediënten halen bij deze uiterst vriendelijke en behulpzame warme bakker uit Jistebnice! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
als je die bloem gebruikt..... ik weet niet dat je de bloem daje hier koopt dan er geschikt voor is(specifieke uitleg: ligt aan het asgehalte en eiwitgehalt van de bloem, bepaalt de sterkte...)
|
|
|
|