![]() |
|
|
#21 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
![]() En hier in Kantershof is geen kroeg in de buurt:snik: |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Als je tot zo lang wilt wachten: op 27 mei rijden we weer naar Amsterdam. Zeg maar welk merk, verpakking en hoeveel ik voor je mee moet nemen en waar ik het dan naar toe moet sturen!
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Forum Freak
|
Jeanne's André is al helemaal gelukkig ('in de bonen') met zijn Max-koffie, dus volgens mij was het niet meer nodig hoor.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Super Lid
|
Kan ik nog aan toevoegen dat hier voor de tijd van de snelfilter alleen maar Turkse koffie werd gezet. Mijn oma deed het nog. Later ging men dat hier boerenkoffie noemen.
Dat werd uit zelfgemalen bonen gemaakt, snelfiltermaling was er nog niet. En dat werd met alle soorten bonen gedaan. Dat een tweede keer opschenken dat klopt. En dan nog even laten rusten voor het laten bezinken. De maling moet zo zijn dat het niet door een koffiezeefje (wie heeft zo'n ding nog...) kan. Malen doe je het met een handmolentje, de Temp (Mlýnek na kávu) van Lodos, met stelschroef voor grofheid van de maling. Een Tsjechische designklassieker! O ja tot besluit: Turkse koffie - wordt gezegd -is extra slecht voor je cholesterol! Maar over cholesterol worden niet altijd kloppende theoriën verspreidt. |
|
|
|