![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Eet jij karper met de kerst? | |||
| Ja, wij doen het volgens de traditie |
|
26 | 20,97% |
| Nee, wij eten gewoon wat we lekker vinden |
|
98 | 79,03% |
| Stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#21 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Wij eten karper met kerst, altijd gedaan ook. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo lekker en meer graat dan vis, maar mijn moeder hecht wel aan die traditie. Geef mij maar een lekkere kurecí rízek oftewel kip schnitzel.
Toen ik klein was kregen wij eens een karper van de buren en die zwom een paar weken vrolijk in bad rond. Dat ik in die tijd in een klein plastic badje moest vond ik al lang niet erg, maar toen de 24e steeds dichterbij kwam en het me opeens toch duidelijk werd dat mijn vis vriendje enigzins met ons kerstmenu te maken zou hebben, ging ik zwaar in protest. Van die kerst wat mij het meest bijgestaan is was het bevrijden van de karper, dus dat maakte schijnbaar toch erg veel indruk op me. Wat we uiteindelijk gegeten hebben weet ik niet, maar ik weet haast zeker dat het ook karper was, dit keer al buiten westen geslagen en gewoon in de winkel gekocht. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Volwaardig Lid
|
Wij eten al jaren lang elke kerst een lekker stuk karper. Om het lekker te houden is het wel belangrijk waar die vandaan komt. Hij kan direct uit de sloot komen (zoals de meeste Nederlanders hem in NL zouden eten), het smaakt dan naar modder of een vis die zich in schoonwater wat 'gezuiverd' heeft; het heeft dan een duidelijkere vissmaak. Tel daarbij op de traditionele soep en salade en de dagen erna en je hebt een leuke traditie te pakken.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
![]() Karper verkoop in Praag. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Hmmmmm... sweet memories ![]() |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Moderator
|
Nee, beste Kukel, da's nix. De moddersmaak haal je weg door de porties voor het braden een kwartiertje in gezouten melk te lagen liggen. En langzaam braden, dus op laag vuur, reken maar op 10 minuten zeker. En bij een extra dikke exemplaar nog 5 minuten in de goed voorverwarmde oven verwennen, dan is ie door en door!
|
|
|
|