het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 03-07-07, 13:39   #11
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Met kleine kinderen is het ook vaak het ijs dat de boosdoener is bij voedselvergiftiging. En handen wassen na het plassen en voor het eten wil ook nog wel eens helpen.
Ik verbaas me altijd op openbare toiletten in theaters , restaurants etc. in verschillende landen, hoeveel mensen hun handen niet wassen.
Hangt er een dweil ipv een schone handdoek, dan zijn papieren zakdoekjes altijd handig en hygienisch.
In Tsjechie zijn de toiletten die we bezocht hebben grotendeels goed

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-07-07, 16:58   #12
VIP Lid

Beruska's avatar

Je moet niet in een chinees restaurant in de keuken gaan kijken want dan wil je geen chinees meer eten.. geldt trouwens voor Tsjechie én Nederland!
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-07-07, 09:07   #13
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Ook dat valt reuze mee, als je maaltijden gekocht bij de chinees zou laten onderzoeken op bacteriën kom je nouwelijks zorgwekkende aantallen tegen....

Een beetje gezond verstand helpt ook wel mee natuurlijk... Als kip niet helemaal gaar is, eet het dan niet.... zit er een zure smaak aan zuivelproducten (met uitzondering van karnemelk en yoghurt natuurlijk) drink het dan niet....
Wist je trouwens dat de meeste voedselvergiftigingen (of klachten hieraan gerelateerd) gewoon thuis worden opgelopen?
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-07-07, 09:39   #14
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Ik denk dat Vosje inderdaad beter kan denken om het ijs dat verkocht wordt, het ijs dat in alle frisdranken gekwakt wordt en het water uit de kraan dat niet overal drinkbaar is, dan om het eten. Ik heb in 16 jaar nooit een voedselvergiftiging opgelopen. En ik eet heel vaak buiten de deur is Cz.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-07-07, 09:39   #15
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Ik ben zeer te spreken over de hygiëne in de Tsjechische restaurants. Wel heb ik een keer voedselvergiftiging opgelopen in Tsjechië, maar dat was mijn eigen domme schuld: Met aanhoudende hitte heb ik een Tiramisu besteld. Stom! Rauwe eieren. Niet bestellen dus!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-07-07, 17:41   #16
Actief Lid

eltjored's avatar

Nationaliteit:
Ik weet van een kennis die koelmonteur is in Nederland dat hij nooit in de uitheemse keuken gaat eten in Nederland, omdat het daar met de temperatuur van de koelingen en de hygiene vaak zeer slecht gesteld is. In tsjechie zal dit dus niet anders zijn. Ikzelf probeer overal restaurants uit (ook uitheemse) en ben hier nog nooit ziek van geweest. Wel let ik erop, dat niemand van de familie softijs eet omdat die machines vaak zeer slecht worden schoongemaakt, maar dat geld ook voor Nederland
eltjored is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-07-07, 20:37   #17
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
En van softijs (wat we heel vaak eten, vooral in Tsjechië) zijn wij nog nooit ziek geweest!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-07-07, 22:06   #18
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
De één is gevoeliger voor bacterien dan de ander. Heeft te maken met de weerstand.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-07, 02:46   #19
Actief Lid

parlies's avatar

Nationaliteit:
Overal gaat het wel eens mis, hier daar of bij jezelf thuis in eigen keuken. Ik ben nog niet in Tsjechie geweest maar ik denk dat ik daar wel lekker kan gaan eten, en dat gaan we doen ook in 2008.
parlies is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-08-07, 22:51   #20
Nieuw Lid

Pivni Pes's avatar

Als ik in de omgeving van Perov en Straznice naar een bar of restaurant gaat, dan is het met de WC niet zo best aan toe, laat staan dat je de deur op slot kan draaien.
Maar goed, soms moet je het verstand op nul zetten, je kan in Tsjechie heerlijk bunkeren.
Vaak is het zo dat je de aardappels onder het mega groot stuk vlees moet zoeken, jammie.
Pivni Pes is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels