![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Met kleine kinderen is het ook vaak het ijs dat de boosdoener is bij voedselvergiftiging. En handen wassen na het plassen en voor het eten wil ook nog wel eens helpen.Ik verbaas me altijd op openbare toiletten in theaters , restaurants etc. in verschillende landen, hoeveel mensen hun handen niet wassen. Hangt er een dweil ipv een schone handdoek, dan zijn papieren zakdoekjes altijd handig en hygienisch. In Tsjechie zijn de toiletten die we bezocht hebben grotendeels goed Hilde |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Moderator
|
Ook dat valt reuze mee, als je maaltijden gekocht bij de chinees zou laten onderzoeken op bacteriën kom je nouwelijks zorgwekkende aantallen tegen....
Een beetje gezond verstand helpt ook wel mee natuurlijk... Als kip niet helemaal gaar is, eet het dan niet.... zit er een zure smaak aan zuivelproducten (met uitzondering van karnemelk en yoghurt natuurlijk) drink het dan niet.... Wist je trouwens dat de meeste voedselvergiftigingen (of klachten hieraan gerelateerd) gewoon thuis worden opgelopen? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Ik denk dat Vosje inderdaad beter kan denken om het ijs dat verkocht wordt, het ijs dat in alle frisdranken gekwakt wordt en het water uit de kraan dat niet overal drinkbaar is, dan om het eten. Ik heb in 16 jaar nooit een voedselvergiftiging opgelopen. En ik eet heel vaak buiten de deur is Cz.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Ik ben zeer te spreken over de hygiëne in de Tsjechische restaurants. Wel heb ik een keer voedselvergiftiging opgelopen in Tsjechië, maar dat was mijn eigen domme schuld: Met aanhoudende hitte heb ik een Tiramisu besteld. Stom! Rauwe eieren. Niet bestellen dus!
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Ik weet van een kennis die koelmonteur is in Nederland dat hij nooit in de uitheemse keuken gaat eten in Nederland, omdat het daar met de temperatuur van de koelingen en de hygiene vaak zeer slecht gesteld is. In tsjechie zal dit dus niet anders zijn. Ikzelf probeer overal restaurants uit (ook uitheemse) en ben hier nog nooit ziek van geweest. Wel let ik erop, dat niemand van de familie softijs eet omdat die machines vaak zeer slecht worden schoongemaakt, maar dat geld ook voor Nederland
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
En van softijs (wat we heel vaak eten, vooral in Tsjechië) zijn wij nog nooit ziek geweest!!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
De één is gevoeliger voor bacterien dan de ander. Heeft te maken met de weerstand.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Als ik in de omgeving van Perov en Straznice naar een bar of restaurant gaat, dan is het met de WC niet zo best aan toe, laat staan dat je de deur op slot kan draaien.
Maar goed, soms moet je het verstand op nul zetten, je kan in Tsjechie heerlijk bunkeren. Vaak is het zo dat je de aardappels onder het mega groot stuk vlees moet zoeken, jammie. |
|
|
|