![]() |
|
|
#21 |
|
Super Lid
|
Ook wij ronden bijna altijd af op de 50 kroon of 100 kroon. En alleen als men de fooi inderdaad verdiend heeft. De ene keer is de fooi dus iets groter dan de anderen keer. De enige uitzondering die wij maken is bij het Italiaanse restaurant MARTINEZ in Klatovy. Elke "laatstekeer" geven we daar een ruimere fooi, gewoon omdat het aardige mensen zijn en je er goed kunt eten.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
|
Even als vele anderen geven wij ook tussen de 50 tot 100 Kronen.
Ik vindt dat niet meer als normaal, als we in Nederland uit eten gaan is het ook tussen de drie en 5 euro. groet Doni |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Veel van mijn familieleden komen uit de horeca en zij hebben het over een globale norm. Tussen de 5 - 10 % fooi is normaal.
Dit passen wij in Tsjechië ook toe. Maar worden we niet goed behandeld, dan geven wij niets. Is het heel erg goed dan kan het bij ons zelfs boven de 10% zijn. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Legende
|
Dit staat toevallig vandaag in tschechien-online.org:
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
VIP Lid
|
Wij ronden ook meestal af op 50 of 100 kronen. Maar we laten het wel afhangen of we tevreden zijn over de bediening. Wat gelukkig meestal wel zo is!
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nieuw Lid
|
Meestal 10% en voor de kok of kokkin een fernet
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Super Lid
|
Vorig jaar liet ik het wisselgeld zitten na het op de piste kopen van 3 hotdogs, het wisselgeld was geloof ik 1 euro, maar dus méér dan 1 hotdog kostte, en de jongens keken heeeeeel verbaasd en volgens mij....viel het, ondanks goed bedoeld, niet goed. Ik dacht gewoon: die gasten staan hier de hele dag in de kou, en voor mij maakt het niet uit. Toch maar niet meer doen?
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Pivonist
|
Ik geef, bij goede omstandigheden, 10% en dan afronden naar boven en uiteraard een compliment en als het heel lekker was de kok een consumptie naar keuze(meestal Pivo!).
|
|
|
|