het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 16-06-07, 00:32   #11
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
RuPaMíŠá schreef:
Bericht bekijken
... !!! en dan doen ze net of je meer stijl/klasse hebt als je benelux bier consumeert.... slimme jongens die bierpooiers
Nee, dat geloof ik niet. Die Heineken is na Stella verreweg de duurste bier in de Tsjschische supermarkten. Gewone Tsjechische vaders kopen Gambrinus 10 en geen Stella of Heineken.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-06-07, 08:26   #12
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Dat denk ik ook. Heineken is in Tsjechië eerder een yuppenbiertje wat bijna 2x (of zelfs nog meer) zo duur is als het (veel smakelijkere) Tsjechische pivootje.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-06-07, 10:16   #13
Volwaardig Lid

Citaat:
Esthertje schreef:
Bericht bekijken
Lukas is ook al ontroostbaar:snik: . Zijn hoop is altijd nog dat Pilsner Urquell met al zijn kindjes in Tsjechische handen zal blijven......
Ik ben een echte anti-H-man. De schrik was dus groot dat zij een slag in CZ hebben geslagen. En dan ook nog Krusovice met hun heerlijke donkere bier of hun Imperial. Men weet wel wat men koopt, dat moet je ze nageven.

Vergeet niet dat Urquell, Gambrinus maar ook Velkopopovický Kozel al jaren in buitenlandse handen zijn. Het grote SAB (South African Breweries) is eigenaar van Urquell. SAB zelf is ook in staat om enorme pis te brouwen. Een uitzondering maak ik dan voor Castle Milk Stout. Dat is donker bier en zeer smakelijk.

Na de Tweede Wereldoorlog werd de bierbrouwerij eigendom van de Tsjechoslowaakse staat, maar sinds 1992 is het weer een privébedrijf. In 1999 ging de brouwerij op in South African Breweries, dat op zijn beurt in 2002 opging in het concern SABMiller.
Oboema is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-06-07, 10:41   #14
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Ach, Skoda was ook Tsjechisch, En de kwaliteit is er met de Duitse baas er wel beter op geworden.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-06-07, 10:47   #15
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Die vergelijking gaat niet op, tenzij jij van mening bent dat het huidige Tsjechische bier van net zo inferieure kwaliteit is als Skoda was voor de overname door VW.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-06-07, 20:46   #16
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Nou jongens en meisjes, Krusovice dus niet meer drinken, ik vond bv. Gambrinus, Velko popovice en Breznak toch al smakelijker.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-06-07, 08:59   #17
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Ik heb nergens kunnen lezen dat Heineken de receptuur en smaak van Krusovice wil gaan veranderen om er "Tsjechisch Heineken" van te maken, zo stom zullen ze denk ik niet zijn.
Heineken wil gewoon haar aandeel in de Tsjechische biermarkt vergroten. 't Zal eerder zo zijn dat de efficiency en winstgevendheid en daarmee het voortbestaan van Krusovice als rendabele brouwerij resultaat van de overname is.
Gewoon Krusovice blijven drinken dus
Gorrit is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 20:49   #18
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Was het niet Freddie die ooit zij: "Ik verkoop geen bier, maar gezelligheid" over het eerste deel moet ik 'm gelijk geven
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 21:48   #19
Nieuw Lid

Kimmetje's avatar

Nationaliteit:
Het is schandalig dat heineken bier genoemd wordt. Heineken is geen bier, Heineken is slootwater.
Kimmetje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-06-07, 21:57   #20
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
pepo schreef:
Bericht bekijken
Nee, dat geloof ik niet. Die Heineken is na Stella verreweg de duurste bier in de Tsjschische supermarkten. Gewone Tsjechische vaders kopen Gambrinus 10 en geen Stella of Heineken.
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Dat denk ik ook. Heineken is in Tsjechië eerder een yuppenbiertje wat bijna 2x (of zelfs nog meer) zo duur is als het (veel smakelijkere) Tsjechische pivootje.
dat bedoel ik dus ook heren; ze brengen het als zijnde het luxueuze duurdere bier dat door rijkere of niet-rijk-maar-eigenlijk-gewoon-om-rijk-cq-hip-over-te-komen mensen wordt gedronken... en die zijn er volgens mij zat want het is nog steeds niet uit de schappen gehaald. Of zouden nederlandse toeristen die rommel daar kopen?
Maar hoe dan ook, het kan echt niet tippen aan české pivo
RuPaMíŠá is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels