![]() |
|
|
#31 |
|
VIP Lid
|
je kan best uit eten gaan,als je maar kijkt of het vlees goed gaar is en de kaas goed gesmolten is.
ga niet bij een tentje (hier snackbar) eten ,daar zijn de risico's groter dan in ee restaurant(heb ik me laten vertellen toch een fijne vakantie |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Forum Freak
|
Listeria bacterie is slecht bestand tegen hitte, 10 seconden op 74 graden verhitten kan al dodelijk zijn. Als voedsel goed wordt gebakken, is er eigenlijk geen kans op een infectie. Als voedingsmiddelen verhit zijn, zijn ze in principe vrij van listeria, tenzij ze worden nabesmet. Onder andere door contact met onbereid voedsel. Daarmee gewoon oppassen dus en verder alles goed verhitten.
Listeria komt ook voor in kaas, maar alleen in rauwzachte kazen. Gouda is bijvoorbeeld geen risico, sommige schimmelkazen kunnen wel een risico vormen. De meeste kaas in de supermarkt is veilig, omdat deze gemaakt is met gepasteurieerde melk. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
|
Ik had net contact met mijn vriend, hij was een paar dagen weggeweest. Zijn dokter heeft geconstateerd dat het geen Listeria is. Gelukkig!
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
VIP Lid
|
Het is heus niet alleen in Tsjechië.
Een van mijn clientjes heeft het `gewoon` in nederland opgelopen in de zwangerschap. De risico`s vermijden. En verder gewoon lekker eten, maar wel goed doorbakken. Een gewaarschuwd mens...........,eet geen rauwmelkse kazen, filet americain, etc etc in de zwangerschap. De meeste infecties bij gezonde mensen verlopen vrij mild. Zie de site die Esther aangaf Hilde |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Legende
|
Geen nieuws is goed nieuws, meestal. Maar misschien is het geen nieuws meer en daarom heeft het geen aandacht meer in de kranten.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...51368i20070202 de bron van de listeria-bacterie is waarschijnlijk gevonden. de verantwoordelijke firma is reeds gesloten. het ministerie wil niet de naam noemen van de betreffende firma. de gezondheidsinspecteur : "ik ben ervan overtuigd, dat deze firma waarschijnlijk de bron was ...." NB : oke, klinkt "overtuigend" ... ??? zeg dat maar tegen de 14 mensen die "waarschijnlijk" dood zijn gegaan aan de bacterie. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
VIP Lid
|
Overtuigd en waarschijnlijk in één zin komt bij mij niet helemaal overtuigend over. Ieder nieuws is in ieder geval welkom, uiteraard voor de tsjechen zelf, maar er gaan de komende weken ook weer veel mensen met vakantie naar Tsjechie.
|
|
|
|