![]() |
|
|
#81 |
|
Pivonist
|
Re: Favoriete Tsjechische bier
Welk Tsjechiesch bier is niet te drinken, ik zou het niet weten, na 5 of 6 glazen vind ik alles best. Goed gekoeld en het tempo erin houden dan kan het ook niet lauw worden want een halve liter die niet goed meer koud is, oorzaak er te lang over doen, is voor amateurs. Die moeten beginnen met een klein glaasje en dan langzaam maar zeker de hoeveelheid opschroeven. NAZDRAVI of is het nou NA ZDRAVI?
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Super Lid
|
Nogmaals de schoonheid van het Tsjechische bier schuilt hem in de veelvoud, de keuzemogelijkheden, de streekgebondenheid.
En dan natuurlijk de hop uit Zatec (Saazer hop, echt er is geen betere). Echt eens een bezoek waard, Zatec, eigen brouwerij en zeker in de tijd dat de hop geoogst wordt. Hopvelden zijn ook indrukwekkend om te zien. Zo'n hopopslag ruikt erger dan de gemiddelde Amsterdamse koffieshop (hop is verwand aan cannabis), maar ze maken er wel een mooi product van. Ik ben er ooit speciaal een week voor naar Zatec gegaan! |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Actief Lid
|
hoi,
we zijn zaterdag teruggekomen uit Tsjechië en we hebben met ons tweeën een kleine biertest gedaan, uitslag: mijn man vind staropramen en Branik het lekkerst, en ik Gambrinus. en onze zwager vond eigenlijk alle bier goed naar binnen te gieten .ahoj! Tonia |
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Lid
|
Citaat:
Ik ben meer van het type gambrinus. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Actief Lid
|
Mijn favoriete pivo is de Muketýr van Kruovice.
echt lekker en die gaat er (op elk moment van de dag) altijd in. Jammer genoeg niet te vinden in het Leuvense. (nochtans "de bierstad") Wat er wel te krijgen is, is dus de Urquell. Zeer lekker en van het vat (leidingen worden trouwens daar elke dag gespoeld) kan je hem vinden in : CULTUURCAFE WENTELSTEEN Busleydengang 6 (steegje aan de Vismarkt) 3000 Leuven dit is een heel gezellig etablissement met een superbediening, lekker eten, en als je al eens iets anders wil, 7 bieren van het vat en dan nog een 50-tal uit de fles. een echte aanrader dus. Ik krijg er potverdorie dorst van... Grtz, Milo |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Actief Lid
|
ik heb inmiddels redelijk wat tsjechisch bier genuttigd van rebel t/m pilsener urgeuel,maar ik moet zeggen dat mijn favoriete biertje uit tsjechie blijft toch cambrinus 10 maar moet zeggen dat jezek uit jihlava toch de 2e plaats krijgt.
.jammer dat na het bier altijd alleen de absinth volgt. ![]() |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Actief Lid
|
er bestaat heus ook bocht in cz qua bier... bijv. Portáš 10% van Vsacan,maar goed ik persoonlijk houd zowieso niet van 10ku
wat ik wel lekker vind zijn 12ku van Plzensky Pr., Krušovice en Radegast en Gambrinus nou na zdraví a mejte se |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Pivonist
|
Tsjechisch bier goedgekoeld is niet lekker maar mieters,
maar drink het wel zoals het hoort in flink tempo en in liters!!!!!! Nazdravi!!!!Hopla!!!! |
|
|
|