![]() |
|
|
#71 |
|
Berichten van gasten...
|
Re: PIVO
Helemaal mee eens Bart.
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Legende
|
China was in 2003 de grootste bierproducent met 235,5 miljoen hectoliter bier. Tweede plaats is voor USA met 234,5 miljoen hectoliter en derde plaats is voor Duitsland met 108 miljoen hectoliter. Tsjechië haalt met 18,5 miljoen hectoliter niet de top tien.
Maar met bierconsumptie is het andere verhaal. Tsjechië bovenaan met 160 liter per persoon per jaar. Ieren op de tweede plaats met 125 liter en derde Duitsers met 122 liter. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Actief lid
|
Als ze het tsjechische bier aanlengen met 218 miljoen hectoliter water, smaakt het in ieder geval wel het zelfde, en deelt Tsjechie de 2e plaats met de USA.
![]() |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Geroyeerd lid
|
Tja Maarten ik weet niet of je daar goed mee zit. Ik vind het meeste Tsjechisch bier al waterig genoeg. Ik weet niet wat het is, maar het zal wel aan de 'plons' liggen en het alcohol gehalte. Ik kan er echt niet 'tipsy' van worden. Nee, geef mij dan toch maar onze Tsjechische wijn, of Slivovice (maar dan wel eigen gemaakte). Smaak veeeeeeellllllll beter (bovendien hoef je niet zo vaak naar het toilet)
![]() |
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Geroyeerd lid
|
Vasek je hebt gelijk. Het onderwerp is PIVO en als je mijn eerste regel leest, dan schrijf ik daar ook over. Vul het alleen aan met iets anders (geef mijn voorkeur aan !). Blijkbaar mag dat dus niet. Nou sorry dan !
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Geroyeerd lid
|
Voor de leifhebbens van PIVO de onderstaande LINK:
www.beer.cz |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Actief Lid
|
ik heb pas het bier krokonos gedronken. Smaakte wel goed, iemand hier nog een mening over? Overigens wil ik wel vermelden dat ik de meeste bieren wel lekker vint in Tsjechie. Het maakt mij dan ook niet zoveel uit wat ik drink als er maar wat te drinken is.
gr. Rick |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Legende
|
Rick, het is een heel oud merk. Ik ken het bier niet, maar logo ziet gelikt uit.
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
VIP Lid
|
Citaat: