![]() |
|
|
#162 |
|
VIP Lid
|
Tabe, die gewoonte om met een grote fles bier te gaan halen in de kroeg heb ik overgenomen als ik op de camping zit. Overdag is het lang niet altijd gezellg druk in de kroeg en dan neem ik zo'n 1,5 liter mee naar de caravan. 2 literfles past niet in de koelkast helaas! Fijn schaduwplekje en een mooi boek erbij en een lekkere pivo! Wie doet me wat?
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
. Bier hoort men te drinken in grote glazen of pullen van minimaal een halve liter. Kleine glazen mogen worden genuttigt door; kraamvrouwen, wijkverpleegsters, dames, oude van dagen, dansers en beginners.Kerels, lekkere wijven en meiden van "de gestampte pot" zeelieden, al dan niet met een houten been en/of ooglap en andere drinken minimaal halve liters in een gestaag tempo. De stenen kruik in de koelkast koud laten worden, naar de hostinec en laten vullen, Minimaal 3 liter, tijdens het vullen 2 pivo's wegwerken. minimaal 2x de kruik laten vullen. Plastic flessen is mogelijk maar is meer voor het crapule, het ongeletterd Jan Hagel, een beetje pivonist heeft een stenen kruik in Tsjechië. Na zdravi!!! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Macek,
Je bent een man naar mijn hart. Mali? Never nooit niet. En als de pivo je de strot uit komt en langs je kin weg druipt: dan nog geen mali! Nooit niet, anders komen er duidelijk fluitjes. Je moet er niet aan denken. gewoon als het glas leeg is komt er vanzelf een nieuwe halve liter en zo een mooi streepje erbij. En op het eind van de avond worden de streepjes geteld, afrekenen en gelukzalig "wegwandelen" Waar vindt je nog zo een mooi land? |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Super Lid
|
Beste Macek en Kukel.
Jullie lijken wel echte tsjechen. Natuurlijk doe ik mee als er bier in halve liters op tafel komt. Niet zo lang geleden hebben mijn vriend en ik twee stevige Tsjechen onder de tafel gekregen. Bier in plastic flessen uit de hostinec aangevoerd en geserveerd in die heerlijke halve liters pullen. Glas leeg / direct weer vol ! Maar je kunt me OOK een enorm plezier doen met een aantal mali pivo's. Maar om iemand die nu een mali pivo neemt nu uit te maken voor een kraamvrouw of oude verpleegster gaat mij iets te ver. Trouwens , ik heb jarenlang gevaren en heel veel kleintjes bier gedronken . En Macek, ik heb ook wel eens mensen meegemaakt, die geen streepjes meer konden tellen en aleen maar sterretjes zagen. Afrekenen was er ook niet meer bij en gelukzalig wegwandelen gebeurde al kotsend en kruipend, tot moederslief zich over pa ontvermde. Ja, zucht, waar vindt je dat nog.... |
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|