het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 16-12-05, 18:03   #161
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Jeetje zeg... die apekop zou ik lekker met een kruiwagen richting Tsjechië laten lopen om een nieuw treetje te halen !
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-12-05, 21:37   #162
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Tabe, die gewoonte om met een grote fles bier te gaan halen in de kroeg heb ik overgenomen als ik op de camping zit. Overdag is het lang niet altijd gezellg druk in de kroeg en dan neem ik zo'n 1,5 liter mee naar de caravan. 2 literfles past niet in de koelkast helaas! Fijn schaduwplekje en een mooi boek erbij en een lekkere pivo! Wie doet me wat?
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-12-05, 10:37   #163
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
Maarten.
Persoonlijk drink ik het liefst Gambrinus 10. Heel vreemd, want in Nederland drink ik nauwelijks bier. Aanvankelijk had ik ook moeite met die halve liters. Tegenwoordig drink ik een mali pivo. Ik heb zo'n gevoel dat wij dat een 15 jaar geleden op een camping in Nepomuk geintroduceerd hebben. Aanvankelijk stonden ze raar te kijken. Die rare hollanders ! Bierdrinken kunnen ze niet. bier in zo'n klein glaasje !!
Ik denk dat dat tegenwoordig algemeen geaccepteerd is. Wat ik ook nog regelmatig zie is dat men met een lege twee literfles van bv cola bier gaat tappen bij de plaatselijke hostinec. Lekker goedkoop en lekker. Zag regelmatig knaapjes van een jaar of 10 die bier gingen halen voor pa. En altijd in zo'n fles of een grote bierpul.
Dus mijn advies : Ga eens met een grote pul naar de hostinec of neem een lege tweeliterfles mee. Zit je gelijk in de tsjechiesche gewoontes
Ben benieuwd wat de pivonist hiervan vindt,
vr. gr
Tabe
Mijn hemel gaan wij mannen ook al uit kleine glaasjes drinken in Tsjechië, voordat we het weten krijgen we straks standaard zo'n klein klote glaasje . Bier hoort men te drinken in grote glazen of pullen van minimaal een halve liter. Kleine glazen mogen worden genuttigt door; kraamvrouwen, wijkverpleegsters, dames, oude van dagen, dansers en beginners.
Kerels, lekkere wijven en meiden van "de gestampte pot" zeelieden, al dan niet met een houten been en/of ooglap en andere drinken minimaal halve liters in een gestaag tempo. De stenen kruik in de koelkast koud laten worden, naar de hostinec en laten vullen, Minimaal 3 liter, tijdens het vullen 2 pivo's wegwerken. minimaal 2x de kruik laten vullen. Plastic flessen is mogelijk maar is meer voor het crapule, het ongeletterd Jan Hagel, een beetje pivonist heeft een stenen kruik in Tsjechië.
Na zdravi!!!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-12-05, 16:22   #164

kukel's avatar

Nationaliteit:
Macek,

Je bent een man naar mijn hart. Mali? Never nooit niet.
En als de pivo je de strot uit komt en langs je kin weg druipt: dan nog geen mali! Nooit niet, anders komen er duidelijk fluitjes. Je moet er niet aan denken. gewoon als het glas leeg is komt er vanzelf een nieuwe halve liter en zo een mooi streepje erbij.
En op het eind van de avond worden de streepjes geteld, afrekenen en gelukzalig "wegwandelen"
Waar vindt je nog zo een mooi land?
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-05, 17:21   #165
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Beste Macek en Kukel.
Jullie lijken wel echte tsjechen. Natuurlijk doe ik mee als er bier in halve liters op tafel komt. Niet zo lang geleden hebben mijn vriend en ik twee stevige Tsjechen onder de tafel gekregen. Bier in plastic flessen uit de hostinec aangevoerd en geserveerd in die heerlijke halve liters pullen. Glas leeg / direct weer vol !
Maar je kunt me OOK een enorm plezier doen met een aantal mali pivo's.
Maar om iemand die nu een mali pivo neemt nu uit te maken voor een kraamvrouw of oude verpleegster gaat mij iets te ver. Trouwens , ik heb jarenlang gevaren en heel veel kleintjes bier gedronken .
En Macek, ik heb ook wel eens mensen meegemaakt, die geen streepjes meer konden tellen en aleen maar sterretjes zagen. Afrekenen was er ook niet meer bij en gelukzalig wegwandelen gebeurde al kotsend en kruipend, tot moederslief zich over pa ontvermde. Ja, zucht, waar vindt je dat nog....
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-05, 18:10   #166
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
.....ik heb ook wel eens mensen meegemaakt, die geen streepjes meer konden tellen en aleen maar sterretjes zagen. Afrekenen was er ook niet meer bij en gelukzalig wegwandelen gebeurde al kotsend en kruipend, tot moederslief zich over pa ontvermde.....
Dat zijn tenminste kerels!
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-05, 19:31   #167
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Ja, maar toen ma wat wilde kon pa niet meer.
Oud 18-12-05, 20:05   #168
Lid

Liesa's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
De lezers van het magazine "Pivnikuryr" hebben Budweiser Budvar tot bier van het jaar 2006 gestemd. Met meer als 45000 stemmen zegevierde Budvar daarbij voor de zevende maal in de categorie "licht lagerbier".
Goh, toch niet zo gek dus, dat ik dit bier ook zo lekker vind.
Liesa is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-05, 20:10   #169
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Keesi schreef:
Tabe, die gewoonte om met een grote fles bier te gaan halen in de kroeg heb ik overgenomen als ik op de camping zit. Overdag is het lang niet altijd gezellg druk in de kroeg en dan neem ik zo'n 1,5 liter mee naar de caravan. 2 literfles past niet in de koelkast helaas! Fijn schaduwplekje en een mooi boek erbij en een lekkere pivo! Wie doet me wat?

Op welke camping zit je deze zomer ?
Oud 05-09-06, 19:39   #170
Actief Lid

RuPaMíŠá's avatar

Nationaliteit:
hmmmmm en ik vergat bijna....Prima pivo z Náchoda... PRIMÁTOR
RuPaMíŠá is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels