![]() |
|
|
#151 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Macek zou zo`n fout nooit maken :unsure: |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Moderator
|
*grijns* Macek schrijft (bijna?) altijd "Tsjechiesch" i.p.v. "Tsjechisch". Ons waterdichte (of moet ik in dit geval zeggen, "pivodichte") correctiesysteem is dus kennelijk nog niet geheel foolproof.
![]() |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Actief Lid
|
et ies tog nie wor he
![]() |
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
Om niet teveel te gaan Breznak is ook een heel lekker biertje, Nazdravi!!! |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Actief Lid
|
he Macek, wat vind je van Platan?
Grtz Miloš |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Nieuw Lid
|
Van Platan ga je aan de dunne
MvG Kohout |
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Legende
|
Tsjechische bierdrinkers kiezen Budvar tot bier van het jaar
De lezers van het magazine "Pivnikuryr" hebben Budweiser Budvar tot bier van het jaar 2006 gestemd. Met meer als 45000 stemmen zegevierde Budvar daarbij voor de zevende maal in de categorie "licht lagerbier". Bij de tiengraden bieren met gering alcoholpercentage kwam zoals vorig jaar Staropramen op de eerste plaats. In de categorie der lokale kleinere brouwerijen is de titel voor de brouwerij Cerna Hora. Dit jaar werd er 18,75 Mio. hektoliter bier gebrouwen, met een verbruik van 160 liter per inwoner liggen de Tsjechen nog steeds op de eerste plaats wereldwijd.
bron radio.cz ![]() |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Super Lid
|
Maarten.
Persoonlijk drink ik het liefst Gambrinus 10. Heel vreemd, want in Nederland drink ik nauwelijks bier. Aanvankelijk had ik ook moeite met die halve liters. Tegenwoordig drink ik een mali pivo. Ik heb zo'n gevoel dat wij dat een 15 jaar geleden op een camping in Nepomuk geintroduceerd hebben. Aanvankelijk stonden ze raar te kijken. Die rare hollanders ! Bierdrinken kunnen ze niet. bier in zo'n klein glaasje !! Ik denk dat dat tegenwoordig algemeen geaccepteerd is. Wat ik ook nog regelmatig zie is dat men met een lege twee literfles van bv cola bier gaat tappen bij de plaatselijke hostinec. Lekker goedkoop en lekker. Zag regelmatig knaapjes van een jaar of 10 die bier gingen halen voor pa. En altijd in zo'n fles of een grote bierpul. Dus mijn advies : Ga eens met een grote pul naar de hostinec of neem een lege tweeliterfles mee. Zit je gelijk in de tsjechiesche gewoontes Ben benieuwd wat de pivonist hiervan vindt, vr. gr Tabe |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Super Lid
|
Krijg ik dorst van al die reacties en wil ik een Tsjechisch biertje opentrekken, heeft die apekop van mij met zijn vrienden een hele tree bier Gambrinus genuttigd zonder het mij even te vertellen. Alles op. Erg teleurstellend en die knaap is nog niet van mij af. Zo het nu staat ben ik voorlopig nog niet in Tsjechie dus dat is even afzien.
|
|
|
|