![]() |
|
|
#141 |
|
Re: Favoriete Tsjechische bier
Ik heb een aantal keren voor een brouwerij gestaan, maar mocht er niet in. Lijkt me heel leuk om te zien hoe ze bier maken. Ik heb de moed opgegeven om te kijken of er nog brouwerijen zijn die zo iets organiseren. Of weten jullie brouwerijen die te bezichtigen zijn? Uit arremoede ben ik in Plzen naar het biermuseum gegaan, heel interessant. En na afloop denk je: nou kan je hier wel een lekker biertje drinken. Noppes. helemaal niets. Dus met een droge strot vertrek je. Graag een brouwerij in de buurt van Karlovy Vary.
U wordt bedankt namens een immer dorstige Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Super Lid
|
Jawel, kan. Prazdroj (Urquell) in Pilsen is te bezichtigen. Budvar in Ceske Budjevice ook.
Maar meestal inderdaad niet. Maar dan vraagt mijn vriendin naar t-shirts voor mij en dan worden we zo de hele brouwerij doorgesleept voor de opslagkamer waar die liggen. Maar daar moet je wel een gave voor hebben... |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Volwaardig Lid
|
In Nachod kun je op excursie.
http://www.primator.cz/profil/a_exkurse.html In Plzen kun je prima een biertje drinken op het brouwerij-terrein. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Legende
|
Staropramen in Praag is ook te bezoeken, zie site.
Krusovice is ook te bezoeken en is niet zo heel ver van Karlovy Vary. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Pivonist
|
Welk Tsjechiesch bier is niet te drinken, ik zou het niet weten, na 5 of 6 glazen vind ik alles best. Goed gekoeld en het tempo erin houden dan kan het ook niet lauw worden want een halve liter die niet goed meer koud is, oorzaak er te lang over doen, is voor amateurs. Die moeten beginnen met een klein glaasje en dan langzaam maar zeker de hoeveelheid opschroeven. NAZDRAVI of is het nou NA ZDRAVI?
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
![]() PS. in mijn vorige bericht hierboven staat het adres van die kloosterbrouwerij wat we je beloofd hadden. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Pivonist
|
Ach, ik blijf gelukkig een groot kind, vergeef me, ik zal vrouwen (ook gelukkig!!)nooit begrijpen bv. Naief, onnozel en goedgelovig, wat een zelfkennis!!!!! |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Super Lid
|
Nogmaals de schoonheid van het Tsjechische bier schuilt hem in de veelvoud, de keuzemogelijkheden, de streekgebondenheid.
En dan natuurlijk de hop uit Zatec (Saazer hop, echt er is geen betere). Echt eens een bezoek waard, Zatec, eigen brouwerij en zeker in de tijd dat de hop geoogst wordt. Hopvelden zijn ook indrukwekkend om te zien. Zo'n hopopslag ruikt erger dan de gemiddelde Amsterdamse koffieshop (hop is verwand aan cannabis), maar ze maken er wel een mooi product van. Ik ben er ooit speciaal een week voor naar Zatec gegaan! |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Actief Lid
|
hoi,
we zijn zaterdag teruggekomen uit Tsjechië en we hebben met ons tweeën een kleine biertest gedaan, uitslag: mijn man vind staropramen en Branik het lekkerst, en ik Gambrinus. en onze zwager vond eigenlijk alle bier goed naar binnen te gieten .ahoj! Tonia |
|
|
|