![]() |
|
|
#132 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Favoriete Tsjechische bier
Zelf vind ik een gambrinus het allerlekkerste en staroppramen en ietsje minder (maar niet veel )urquell
oh jee nu krijg ik toch opeens een zin in zon lekker koel tsjechisch biertje en moet ik nog tot de 25e wachten !!!! kwijl kwijl !!! ![]() |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Moderator
|
Ik ff mazzel dat ik er nog een paar kraten in de garage heb staan ..
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
oh, gezegend het Tsjechies bier
het geeft ons een immens plezier en bezie de ober, wat een strateeg constateert: het glas is leeg knikt, een nieuwe komt eraan een streepje op de bon, er achter aan heleboel strepen op een rij m'n lieve, wat worden we blij wat voor een merk doet er niet toe van drinken wordt je niet moe dus vrienden drink volop maar zorg wel voor een bob. |
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Volwaardig Lid
|
hostar is erg lekker vooral op het terras van de brouwer in znojmo.
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Actief Lid
|
Janacek uit Uhersky Brod is de lekkerste
's winters kan je ook een biertje van 14 graden kopen (die is "TURBO" genoemd ). Gambrinus vind ik persoonlijk niet goed, Krusovice of Litovel is veel beter. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Lid
|
En als je eens voor iets heel anders wil gaan is Velvet ook een leuke keuze. Nieuwe ervaring voor mij, alhoewel een bier dat een onmiskenbare fluwelen smaak heeft voor mij toch iets te zacht was.
Verder wil ik over Starobrno ook nog even melden dat de Starobrno op de brouwerij inderdaad heel lekker is, maar in de kroeg en de winkel wel een stukje minder. Mijn favorieten: Gambrinus, Staropramen en dan komen Amstel ,Hoegaarden en Urquell :P |
|
|
|