![]() |
|
|
#111 | |
|
Moderator
|
Re: Handleiding voor Bierdrinken
Citaat:
![]() Ziehier de site van de Dubenstein-patiëntenvereniging: www.dubenstein.com |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Pivonist
|
Re: Handleiding voor Bierdrinken
Side gezien, fantastisch, lachen, na genezing van harte welkom bij de orde der Pivonisten. Sterkte en neem vast een pivo dat kan nooit kwaad, succes nazdravi de Pivonist.
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Actief Lid
|
Re: PIVO
wanneer het bier te laxerend werkt, medicin Becherovka. Da's lekkerder dan immodium of motilium, en het helpt ook.
wat een discussie over die biersoorten, ik heb er nog geen slechte gedronken (in Tsjechië), maar Gambrinus en Krusovice, vind ik wel lekker. Al eens bij Flek geweest? |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Pivonist
|
Welke Flek, is dat van even een Flekje weg werken, maak me wijzer, vr. gr. de Pivonist. NAZDRAVI.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Moderator
|
Jummie.... Zelfgemaakt bier. Je kan er ook redelijk goedkoop eten, zie ik, maar de menukaart is vrij beperkt. Iemand ervaring met de kwaliteit?
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
VIP Lid
|
de kwaliteit van het bier is
![]() |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Actief Lid
|
Ik had het inderdaad over U Fleku, met dat heerlijke donkere bier en enkel goulash op de kaart, de goulasch heeft ons alleszins goed gesmaakt, maar hier ga je vooral voor de ambiance. grote tafels waar iedereen aanschuift en obers die heel veel pullen bier aanbrengen. Een omweg waard.
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Gast
|
Favoriete Tsjechische bier
Een simpele vraag aan de Tsjechië fans hier: Wat is jouw favoriete Tsjechische bier?
Afgelopen juni waren we voor het eerst in Tsjechië. Omdat we op zaterdag Tsjechië binnenreden en we gehoord hadden dat zaterdag ´s middags alles dicht is, heb ik in de eerste de beste supermarkt over de grens 5 merken ingeslagen. Steeds 2 halve liters van elk merk zodat ik kon gaan vergelijken. Later die week in de dichstbijzijnde supermarkt in Dobruska nog meer merken gekocht. Uiteindelijk vond ik Gambrinus svìtlý en Staropramen het lekkerst. Uitgerekend de duurste merken (Urquell en Budvar) vond ik het minst. Oh, en Kozel was ook erg. Maar goed, aangezien smaken verschillen, ben ik benieuwd naar jullie favoriet. ![]() |
|