![]() |
|
|
#152 |
|
Nieuw Lid
|
Klopt, Dat is "Herman".
Maar ben net weer 1 thuis, terug uit Zacler. Heb nu echt in het beste restaurantje (tot nu toe) gegeten: Trutnovský Hostinec Dvoračka Staat ook op de site van Clowntje. Een goede 2de is Tibor. Maar ik vond daar de prijzen wat hoog voor Tsjechische begrippen. Maar kan ook niet anders met een kaart in het Nederlands. Wel uitstekend gegrild vlees ! |
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Als je de www.viamichelin.nl op internet zoekt en je tikt Dolni kalna in van uit Vrchlabi dan zie je dat je door Horni kalna komt. Succes. |
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Nieuw Lid
|
Na even zoeken heb ik het internet adres gevonden...
http://www.western-country.cz/novytexas.htm fijne vakantie. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Lid
|
Hotel Herman......... Er komen weer wat herinneringen naar boven...... Het was bloedjeheet, we reden erlangs en hadden trek. teraasje zat aardig vol zagen we dus wij de parkeerplaats opgedraaid. Mijn oude ford transit bus geparkeerd tussen mooie(dure) auto's. Ook nederlanders zagen we aan de nummerborden. We gingen daar aan een tafeltje zitten en de ober kwam naar ons toe met de menukaarten. Een al wat oudere man (althans dat leek ie). Had een toupetje op of een verschrikkelijk slechte kapper ![]() Heerlijk gegeten overigens. Ik vraag aan de ober op mijn beste Tsjechisch ucep prosim. Man begint op zijn bonnetje te schrijven en legt vervolgens het bonnetje voor me neer. Ik vraag aan mijn vrouw wat zullen we geven. Of ie me verstaan had!! Zonder blikken of blozen zegt ie in het duits het eerstvolgende hele honderdtal wat volgde op het bedrag dat ie opgeschreven had. Ik viel zowat van me stoel. Mijn vrouw zag mijn gezicht en zei kees hou je in he. In mijn beste duits, dat kan ik behoorlijk overigens, vertel ik die ober onder begeleiding van wat minder aardige duitse woordjes , dat ik dat wel ff zelf uitmaakte. Of ie van de ratten besnuffeld was. Mijn vrouw was al met de kinderen naar de auto en het was ineens doodstil op het terras geworden. Ik heb toen mijn portemonne gepakt en tot de laatste kroon neergelgd wat er op het bonnetje stond. Heel vriendelijk lachend heb ik hem toen nog in het duits toegevoegd tot nooit weer. Met wat andere minder vriendelijke woordjes erbij. Als dit in Nederland gebeurd was had ik helemaal niet betaald. Dan maar ellende. In de auto kreeg ik toen ook nog eens dunnetjes te horen dat het ook wat minder had gekund, maar ik was zo pislink op dat moment. Pfffff. Dit is tot nu toe de enige keer dat ik zo pislink geworden ben in Tsjechië. Op de camping werd ik de volgende morgen door een man aangesproken. Wat of er daar gebeurd was, hij had daar blijkbaar ook gezeten. Ik heb het nog ff haarfijn verteld. Ook toen weer kwamen er onderbuikgevoelens naar boven die ik zelfs in een voetbalstadion kan onderdrukken. Hopelijk werkt die zak er niet meer. Iets verder de weg af , paar bochies door zit overigens rechts van de weg een hotelletje. Sport hotel heet dat geloof ik. Perfect eten en een prima bediening Laatst aangepast door kees m; 31-08-08 om 20:53. Reden: wederom zucht typfoutjes |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Super Lid
|
|
|
|