![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
Weten we nu eigenlijk al of Freddy de soep gegeten heeft
Wij wel dus,op uitnodiging van Milos ,de tsjech uit Lodin,in queens park;je weet wel dat kasteeltje waar men zus alleen logeerde we hebben de soep opgegeten maar is niet voor herhaling vatbaar,niet echt![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
VIP Lid
|
Toen ik Drková Polevká (niets vermoedend) voorgezet kreeg heb ik hem gewoon opgegeten. Het smaakte eigenlijk best, al zal ik er niet speciaal meer om vragen.
Maar er zijn meer dingen die ik die ik niet vaak bestel. Niet omdat ik die vies vind, maar omdat er naar mijn smaak veel lekkerder dingen bestaan om te eten. Als Drková Polevká weer op mijn weg komt zal ik er gewoon van genieten. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Moderator
|
drkova polevka is de koeien_pens_soep.
Als je niet weet, wat je eet, ben je in de zevende hemel. Niets voor de Nederlanders, die niets durfen. Wordt nooit geserveerd in chicque-restaurants. Ik ken een aantal plaatsen in CZ met de beste drkova soep. Je moet er van houden. Wordt trouwens ook in Oostenrijk en Frankrijk (Lyon) gegeten. Thuis is deze soep niet te maken voor een gemiddelde huisman/vrouw. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
VIP Lid
|
Nou Pepo dat is wel kort door de bocht hoor:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
VIP Lid
|
Acxh, wat de meeste NLders van drustkova vinden, vinden de tsjechen van boerenkool!
Boerenkool wordt wel verbouwd, 80 procent als veevoer en 20 procent voor export (hang me niet op aan de percentages!) |
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Forum Freak
|
Ik heb het zeker geproefd maar ik vind het niet lekker!!
Ik heb pens ook een keer in goulash(soep) in Hongarije gegeten, ook niet te (vr)eten!!! De kinderen (en nu ook de kleinkinderen) moesten van mij alles eerst proeven en dan mogen ze zeggen dat ze iets niet lekker vinden, niet eerder!! Dussuh, niet alle Nederlanders zijn hetzelfde hé!! ![]() |
|
|
|