![]() |
|
|
#13 |
|
Lid
|
wow, wat een service, dankjewel
![]() Weet je misschien ook nog het volgende: kunstmatige zoetstoffen e-nummers, geur- kleur- smaak-stoffen en conserveringsmiddel marinade Jaja, ik moet even uitzoeken of ik een heleboel mee moet nemen, of dat ik toch gewoon ergens kan eten. Als dat niet kan, dan moet ik zoiezo iets boeken waar ik zelf kan koken en maar kijken waar ik boodschappen kan doen voor mij... In nederland is het al een heel gepuzzel.... Hoewel ik een jaar in cz gewoond heb (toen mocht ik alles nog gewoon eten) weet ik eigenlijk nog geeneens of ingredienten ook aangeduid worden met een E-nummer zoals hier... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
kunstmatige zoetstoffen = umělá sladidla
e-nummers = E-kódy (éčka) geur = umělá aromata kleur = umělá barviva smaak-stoffen = umělé příchutě (ochucovadla) conserveringsmiddel = konzervační látky marinade = marináda http://www.szu.cz/czzp/leg/ekody.htm |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lid
|
ooooh, anavi, wat ben ik blij!!
Die link met alle e-nummers en hun naam in het tsjechsisch!!!! Nu kan ik mijn nederlandse lijst zelf helemaal omzetten ![]() Ik zal er binnenkort eens een avond voor uittrekken, dan kan ik met een gerust hart naar cz. Ik durf het bijna niet te vragen, maar bestaat er misschien ook een lijsje ergens met (goede) natuurvoedingswinkels (in Praag)? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Moderator
|
Kleine correctie
Misschien wil iemand het wel helemaal voor je vertalen, want ik heb het ook maar uit een woordenboekje
Ja jsem alergická na ................ ! (Ik ben allergisch voor ...... ! ) Ja nesmím jíst: ....................... ! (Ik mag geen: .......... eten! ) Moje dcera nesmí jíst ............... ! (Mijn dochter mag geen .......eten ! ) Nesmím jíst nic v čem je ........... ! (Ik kan niets eten waar ..... in zit ! ) mouka = meel dietní strava = dieetvoeding dietní pokrmy = dieetgerechten speciálni jídla = speciale gerechten |
|
|
|