het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-03-05, 21:55   #21
Lid

Nationaliteit:
Re: Chleba....

Citaat:
MaxipesFik schreef:

Nederlands brood niet lekker????? Ja, fabrieksbrood is op z'n best matig, maar een beetje warme bakker heeft een hoop lekkers op de plank staan, hoor! Zelfs de supermarkt-afbakkers zijn vaak goed te eten.

Smaken blijven natuurlijk verschillen, en waar je mee opgegroeid bent zet een flink stempel op je voorkeur. Mocht ik nog eens in CZ komen te wonen dan ik zou NL brood erg missen. Ceska chleba is vooralsnog op z'n best met knoflook ingewreven en dan gebakken.
Vast wel lekker...ik zei ook niet dat het vies is en sowieso, smaak is maar relatief idd. Toch - als ik bij Interspar ga kijken in CZ, dan kan ik daar 60 verschillende bolletjes, broodjes, broden etc. kopen.... en dat vind ik hier bij lange na niet terug. De NL broodjes bij de bakker zijn goed voor een kater als je misselijk bent en super droog, niet te vergelijken met rohliky, housky.....nebo chleba. Call me a chauvinist.... maar als het op smaak/keuken/gastronomie aankomt ga ik toch echt aan de Tsjechische kant staan.... Maar zoals ik al zei, smaak kwestie (niet zozeer wat ik wel of niet ben gewend, want ik woonde 8 jr in CZ en 19 jr in NL, dus dat zou nogal tegenspreken)

s.

ps. probeer topinky+tvaruzky !!!! + 1/2 litertje Plzen of Starobrno
stepanek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-05, 10:28   #22
VIP Lid

Brenda's avatar

Nationaliteit:

Citaat:
stepanek schreef:

ps. probeer topinky+tvaruzky !!!! + 1/2 litertje Plzen of Starobrno
Wat is Tvaruzky je maakt me nieuwsgierig?
Brenda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-05, 11:08   #23
Actief Lid

tonia's avatar

Nationaliteit:

De rohliky en broodjes met maanzaad vonden we heerlijk, (lekker onderweg van de winkel naar het huisje steeds een stukje brood van het broodje afhalen, voor we thuis waren was een deel al op). De broodjes met kummel zijn mijn absolute favoriet, bij de rest van ons gezin niet. Het "gewone" brood was ook smakelijk. Ik bak sinds ongeveer 5 jaar zelf brood, omdat ik het brood bij de bakker, supermarkt, markt altijd zo zacht vind, je hebt niets te kauwen. Kummelbroodjes bak ik zelf ook, het smaakt natuurlijk wel anders, maar toch lekker!

groetjes,
Tonia
tonia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-05, 15:23   #24
Lid

Ik dacht dat ik hier gisteren al een berichtje over had ingetyped maar ik kan het niet meer terugvinden.
Die broodjes waar jullie het over hebben, lijken me echt heel erg lekker, vooral die met knoflook of kummel. Ik ben nog nooit in Tsjechië geweest (ga deze zomer voor het eerst) maar ik denk dat ik daar erg van ga genieten...
Maar ik heb ook een broodmachine en ik vraag me af of er iemand is die een goed recept heeft van zo'n lekker brood, voor in de broodmachine?
Groeten Emma
Emma B is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-05, 18:03   #25
Super Lid

Erikita's avatar

Nationaliteit:

Mijn vader heeft een broodmachine en bakt dus zelf allerlei lekkere broden. Gek genoeg lukt het Tsjechische brood bij hem niet, dat is wel balen, we weten niet waar het aan ligt.

Ik mis Tsjechisch brood ook, is echt het lekkerste brood voor mij en ik neem altijd enkele broden mee terug naar Nederland.

Maar, en dat is vooral te zeggen na bijna een jaar in Mexico, Nederlands brood is ook echt wel lekker. Wit (tijger) brood of een volkoren boterham met kaas mmmmm.
Het brood hier is echt niet lekker. Het meest gegeten brood, naast harde witte puntjes is Bimbo brood (ja, echt) voorverpakt wit brood wat licht zoetig smaakt. Vreselijk!
Erikita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-05, 17:45   #26
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:

Vandaag gekocht bij 't Stoepje bakker http://www.stoepje.nl op de markt in Alkmaar. Alles, wat je op de foto ziet, voor 2.5 eurie. Lekker brood, beter dan dat van AH.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg 47984-IMG_3545r.jpg (64,2 KB, 1x bekeken)
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-05, 18:19   #27
VIP Lid

barbie's avatar

Pepo, het ziet er lekker uit. Hoe heet die brood precies? Ga ik ook volgende week halen.

Doei, Jarka
barbie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-05, 19:10   #28
Actief Lid

mÁja's avatar

Nationaliteit:

Ja Pepo, bedankt voor de info. Ik was net op hun webpagina geweest en ze komen ook elke week bij ons dus ik ga volgende week lekker brood halen
mÁja is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-05, 19:23   #29
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:

Duits brood, op de website staan ze afgebeeld, dat met de puntjes is Oberlander, dat ander weet ik niet, maar dat zijn eigenlijk twee kleine, aan elkaar gebakken broden. Beiden even lekker.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-05, 19:39   #30
Administrator

Pasqual's avatar

Nationaliteit:

't stoepje zit blijkbaar door heel Nederland, dus dat is hartstikke mooi. (ruim 900 markten) Ook hier in Amsterdam zitten er een aantal, dus volgende week wip ik daar eens even langs
Pasqual is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels