![]() |
|
|
#41 |
|
VIP Lid
|
Bij regen maar hoge temperatuur :
Keukendeur open en de gril als barbecue Bij mooi weer in dichtbevolkt gebied en met relatief weinig tijd/cq geduld Op de gasbarbecue of scottelbraai Bij veel ruimte en tijd cq geduld. Op de houtskool ontstaan na het kampvuur en voorzien van een rooster op drie stenen.Ach een mens moet zich af en toe (proberen)aanpassen Hilde |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Forum Freak
|
Ja Hilde, ik ben het helemaal met je eens!!!
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Super Lid
|
Een Tsjechische buitenkeuken
Een echte buitenkeuken zoals Kukel bedoelt is niks voor de Tsjechen. Een varkentje van de boer. Gewoon aan het spit boven een houtvuur (tje). Regelmatig ronddraaien en bevochtigen(afkoelen) met bier bij voorkeur van het merk Gambrinus. Eten met je handen met wat brood, mostert of kren (mierikswortel). Een pivootje of een Fernetje. Ierdereen om het vuur. Gezellig. Daar kan geen Hollandse buitenkeuken tegenop.
buitenkeuken.jpg |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Moderator
|
Amen! |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Super Lid
|
Kunnen we het niet allebei hebben:
gewoon in Nederland zo´n luxe cedarhouten buitenkeuken aan de rand van het zwembad met whirlpool, en dan bij ons vakantiehuis in Tsjechie de vuurkorf met gebraden biggetjes aan ´t spit? Ik zie ´t wel zitten eigenlijk. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Moderator
|
Nou, ook in Nederland hoef ik die yuppentroep niet in m'n tuin, hoor... Komt nog een minuscuul probleempje bij: ik heb geen tuin.
![]() |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Forum Freak
|
Oke, weer over die keuken dus, ik heb wel een tuin maar daar past hij amper in, dus ik hoef hem ook al niet!!
![]() |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Super Lid
|
bij mij past alles, alleen de liquide middelen ontbreken.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
VIP Lid
|
Ik heb ook redelijk ruimte, maar besloten dat een keuken binnen genoeg is.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Actief Lid
|
Ik heb de ruimte en de middelen maar geen haar op mijn hoofd die denkt aan een "buitenkeuken" anders dan de BBQ of houtvuur.
Voor je het weet ga je je buitenkeuken voorzien van een afdakje (blijft tie lekker droog als het regent) en dan nog twee zijwandjes tegen de wind en vervolgens een deurtje zodat de loslopende katten en kinderen er niet bij komen. Ofwel....... vroeger bakte mijn moeder al het vis in de schuur..... Ze was haar tijd dus ver vooruit P.s. ik heb trouwens al een buitenkeuken, die hangt achter op mijn vouwwagen..... |
|
|
|