![]() |
|
|
#22 |
|
Moderator
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pivonist
|
Bij de tesco kan je ook staand eten, inderdaad een snelle hap. Een stuk kip of een plak gehakt met brood en niet te vergeten de pizza. Dus dat is een bufet, maak ik weleens gebruik van tijdens het winkelen.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Volwaardig Lid
|
Wat een buffetrestaurant is ???
Bij ons in Dokkum hebben we ook een buffet-restaurant. Op een lange tafel staan diverse gerechten uitgestalt. Enkele soepen, koude en warme gerechten, salades, etc. Voordat we beginnen te eten legt de kok uit wat hij deze keer voor de gasten gekookt heeft. Vervolgens kunnen we eten zoveel we willen voor een vaste prijs. Regelmatig worden de gerechten bijgevuld. Het leuke van zoiets is dat je verschillende keren kleine hapjes kunt ophalen en steeds andere combinaties kunt uitproberen. Het heeft dus wel iets van een wokrestaurant. In het restaurant bij ons appartement in Pec hebben we 's-morgens wel een ontbijtbuffet. Voor drie en een halve euro kun je dan lekker ontbijten. Er staat van alles. Maar een buffet met warm eten kennen ze daar niet. Misschien iets om eens te proberen? Ik zou eens een balletje bij de beheerder van het restaurant op kunnen gooien. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Zoiets bedoel ik...
Hoi Amedei,
Zoiets zou toch leuk zijn met typisch Tsjechische gerechten.... |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Moderator
|
Op onze bruiloft in CZ was er een uitgebreid buffet met Tsjechische hapjes. In restaurants hebben we dat nog niet gezien..
Wellicht is een buffet in Tsjechië net als hier vooral (alleen) bedoeld voor feesten en partijen |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nieuw Lid
|
Je ziet dat het van Amerika overwaait naar hier, een tijdje later zal het in Tsjechie ook wel komen.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Moderator
|
Zolang 't overwaait is er niks aan de hand toch Tabe??
Serieus nu weer: Een buffet is een Europese (Franse) uitvinding heb ik eens ergens gelezen. Waarom, hoe en wanneer weet ik niet precies meer. Dus om nu meteen de Amerikanen weer de schuld te geven ... |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Moderator
|
Ga er nou maar gewoon vanuit dat de Europeanen alles bedacht hebben en dat de Amerikanen het gejat en ge-universaliseerd (WOW!!! moeilijk woord!!!
) hebben. Ik vind in de rij staan om allemaal hetzelfde te kunnen vreten echt Nederlands. ![]() |
|
|
|