het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 16-07-08, 20:24   #31
Nieuw Lid

Brigittevl's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Arno schreef:
Bericht bekijken
En de Senseo, poffertjespan, eierkoker, broodrooster en frituurpan gaan ook mee?

Geef mij maar gewoon lekker stevig Tsjechisch brood als ontbijt... of heerlijke broodjes (alleen wel even opletten of ze niet toevallig met zeezout zijn voordat je je pasta erop smeert)
Nee hoor Arno, het valt echt mee met wat we meenemen.
Als je ziet wat voor caravan wij gebruiken kan je misschien opmaken dat we verder niet zo van die luxe campeerders zijn.
We eten en drinken verder wat er in het land te koop is maar het brood vind ik niet te vr.....!
Daarnaast willen mijn kinderen dan alleen maar die witte broodjes met alle gevolgen van dien. als ik zelf brood bak kan ik er nog een handje extra vezels doorgooien en gaat het allemaal goed en lekker.
Brigittevl is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-07-08, 09:57   #32
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wees gerust, Arno ;-)
Voor de rest gaat er niets mee vanuit NL.
Alleen broodbeleg en eten voor de eerste dag.

Maar wel de broodbakmachine; dat liever dan het halve gezin met buikpijn van de obstipatie :-(
ellenvankooij is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-07-08, 10:27   #33
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Brigittevl schreef:
Bericht bekijken
maar het brood vind ik niet te vr.....!
Smaken verschillen gelukkig.... zo heb ik nog nooit een echt lekker brood uit een broodbakmachine zien komen, zeker niet als je het een paar uur laat liggen....
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-07-08, 10:44   #34
Actief Lid

Lesnìnka's avatar

Nationaliteit:
Ja, daar ben ik het wel mee eens. En er zijn ook nog andere manieren om de spijsvertering goed te laten verlopen - voldoende beweging, voldoende drinken, groente en fruit eten. Wat eigenlijk off topic is.
Lesnìnka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-08, 19:37   #35
Nieuw Lid

Brigittevl's avatar

Nationaliteit:
Terug uit Tsjechië.
Ik ben 3 weken in het Reuzengebergte geweest.
Broodbakmachine deed zijn werk, heerlijk elke ochtend vers brood, want dat was op deze camping nog niet te krijgen.
Volgend jaar gaat ie weer mee!!!!!
Brigittevl is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-08, 22:51   #36
Actief Lid

Lubnik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Brigittevl schreef:
Bericht bekijken
We eten en drinken verder wat er in het land te koop is maar het brood vind ik niet te vr.....!
Beetje erg kort door de bocht zeg!Er is hier volgens mij nog veel meer keus dan in Ned,kijk maar eens bij de Hypernova....in Ned heb je echt niet zoveel keus en liggen de prijzen fors hoger.
Volgens mij ben je hier nog nooit in een winkel aanbeland waar ze alleen maar vers brood verkopen,dus de echte bakkerijen?
Ook heel veel volkoren en bruin brood,zelfs ciabatta's etc en ook nog biologisch heel bruin brood en zelfs nog zonder gluten!
Nou zo achtergebleven zijn ze hier echt niet hoor...en om dan je broodmachine mee te nemen zeg....pfffff!
Beetje erg overdreven reactie eerlijk gezegd,ach in Ned is immers alles beter toch?

Citaat:
Arno schreef:
Bericht bekijken
Smaken verschillen gelukkig.... zo heb ik nog nooit een echt lekker brood uit een broodbakmachine zien komen, zeker niet als je het een paar uur laat liggen....
Vinden wij persoonlijk dan ook echt niet te vreten die harde vieze hap deeg in je bakkes....hier staat het nieuwe apparaat dan ook ergens op een afgelegen plek in de schuur...Hoppa!!! Weg met die Kolere-zooi! wat aan tijd,stroomkosten en produkten ook aardig duur komt en dan vaak nog het resultaat.... Wij halen het wel vers!!
Lubnik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-08, 00:53   #37
VIP Lid

Citaat:
Brigittevl schreef:
Bericht bekijken
Terug uit Tsjechië.
Ik ben 3 weken in het Reuzengebergte geweest.
Broodbakmachine deed zijn werk, heerlijk elke ochtend vers brood, want dat was op deze camping nog niet te krijgen.
Volgend jaar gaat ie weer mee!!!!!
Dit gaat me petje te boven
Nergens kan je zo een resem van lekkere en verse broodjes kopen als in tsjechie
Wie haalt het nu in godsnaam in zen hoofd om een broodbakmachine mee te nemen en nog te gebruiken ook

Sorry zal wel aan mij ligge zeker?
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-08, 08:33   #38
Actief Lid

Nationaliteit:
Ik gebruik mijn broodbakmachine elke dag... hier in CZ, net 2 weken zonder brooddeeg gezeten en had echt genoeg van alle housky,rohliky en weet ik het wat meer. Heel veel soorten meel hier in CZ uitgeprobeerd, maar lang niet zo lekker als het NL brooddeeg. Blijf inderdaad in dit geval echt een Nederlander. Heb nu weer een voorraad brooddeeg voor minimaal een maand. Dus nu is het elke ochtend smullen maar.
nancy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-08, 13:16   #39
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Het is dus weer helemaal duidelijk, smaken verschillen!!!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-08, 14:52   #40
Actief Lid

Nationaliteit:
Gelukkig wel.............
nancy is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels