het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-08-06, 18:42   #41
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
eltjored schreef:
... en volgens de rondleiding in het Becherovka museum in Karlovy Vary werd verteld dat het als medicijn uitgevonden is...
Waarom krijg ik dan altijd koppijn van Becherovka? Of drink ik misschien iets te veel van
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-06, 19:22   #42
Lid

pihy's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
eltjored schreef:
Trouwens waar vind je een museum waar bij de entreeprijs drie drankjes zitten inbegrepen
Is dat bij pilsener urquel ook niet??
pihy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-06, 19:23   #43
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
eltjored schreef:
Helemaal mee eens Macek, en volgens de rondleiding in het Becherovka museum in Karlovy Vary werd verteld dat het als medicijn uitgevonden is, dus bij elk koudje maar preventief innemen.
Trouwens waar vind je een museum waar bij de entreeprijs drie drankjes zitten inbegrepen
Sterker nog: men dient volgens de rondleiddame in het museum iedere avond een borrel te nemen.
En bij ons zaten er bij de entreeprijs van 100 kronen 4 drankjes inbegrepen: Becherovka, Limet, KV14 en Rapid. Dus de rondleiding is eigenlijk gratis of zelfs nog goedkoper.
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-08-06, 20:37   #44

kukel's avatar

Nationaliteit:
Ik vind Becherovka wel lekker, maar er zit naar mijn smaak te veel alcohol in wat mijn tere lichaampje niet verdraagt.
Maar dit terzijde.
Ik had mijn huis een keertje verhuurd en op de buffetkast stond een volle, onaangebroken fles Becherovka.
Heeft die vent de fles open gemaakt, zegt wat lekker, zet fles terug en laat mij zitten met een aangebroken fles Becherovka!
Nou dat verzin je toch niet.
Het was gelijk de eerste en laatste keer dat hij in mijn kot is gekomen.

Met de aangebroken fles heb ik zonnenbloemen opgekweekt, als expiriment.
Stonden constand met hun kopjes te wiebelen.
Ja, een mens moet wat doen in zijn leven.
En volgens mij had nog niemand dat gedaan.

Groet van Kukel.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-08-06, 21:12   #45
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
kukel schreef:
Ik had mijn huis een keertje verhuurd en op de buffetkast stond een volle, onaangebroken fles Becherovka.
Heeft die vent de fles open gemaakt, zegt wat lekker, zet fles terug en laat mij zitten met een aangebroken fles Becherovka!
Wel kukel ik zou dat ook gedaan hebben, die fles opengemaakt bedoel ik. Die kerel zal gedacht hebben dat dit een "presentje" was van een aardige kukel, dus hij zal op uw gezondheid het glas aan de lippen gezet hebben. En hoeveel was er dan nog over ? Gelukkig heeft hij de rest van de fles niet meegenomen. Was het een medicijn geweest dan zou die persoon de fles zeker onaangeroerd gelaten hebben.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-08-06, 21:48   #46
Actief Lid

Leen's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
............ Was het een medicijn geweest dan zou die persoon de fles zeker onaangeroerd gelaten hebben.
Becherovka als medicijn? Dan ben ik genezen! Ik vind het veel te lekker en heb dan ook tegen mijn vrouw gezegd GEEN Becherovka meer in huis te nemen.

Het was voor mij een medicijn waar ik aan verslaaft dreigde te raken.
Leen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-08-06, 22:24   #47
Actief Lid

eltjored's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Sterker nog: men dient volgens de rondleiddame in het museum iedere avond een borrel te nemen.
En bij ons zaten er bij de entreeprijs van 100 kronen 4 drankjes inbegrepen: Becherovka, Limet, KV14 en Rapid. Dus de rondleiding is eigenlijk gratis of zelfs nog goedkoper.
Volgens mij hebben ze daar last van inflatie van ik kreeg alleen Becherovka, Limet en KV14. Of had je misschien de Engelse of Tsjechische rondleiding Punkenstein?
eltjored is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-08-06, 06:32   #48
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
De Engelse rondleiding. Misschien maakte het ook nog verschil dat wij de enige twee waren die zich voor de rondleiding aangemeld hadden (en ik aan de rondleidende dame tot vervelens toe duidelijk had gemaakt dat ik gek ben op Becherovka en Limet)?
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-08-06, 10:55   #49
Nieuw Lid

becherovka werkt zekers al medicijn: als je een verkoudheid oploopt of keelpijn dan voel je een beetje in je keel, dan moet je er snel bijzijn, en een glaasje becherovka/becherovka limet drinken, langzaam inslikken en achter door je kel laten sijbelen, dan zet de pijn niet door en ben je in ieder geval van de keelpijn af.
petr p is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-08-06, 12:29   #50
Lid

pihy's avatar

Nationaliteit:
Ik geloof ook dat het goed is als je maag niet lekker is. Dat hebben ze mij tenminste in cz verteld.
pihy is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels