![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Bedankt Dieter,
Dat weten we ondertussen ook al weer. Ik gebruik wijnsteen eveneens voor het maken van wijn. Weet jij, of iemand anders soms toevallig waar men kurken stopsels kan kopen voor het afsluiten van de flessen ? (regio Praag, of Plzen, Krommeriz, C Krumlov, CBudejovice...? Is zoiets bvb in een telefoongids op te sporen ? Kurken stopsels voor afsluiten van wijnflessen, hoe zegt men dat trouwens korrekt ? Dank bij voorbaat. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Heb vanmorgen inderdaad een heel rek met bakpoeder bij de Kaufland gevonden. Meteen maar een voorraadje ingeslagen. Bedankt voor de tips.
Kan nu weer naar hartelust met de recepten verder. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lid
|
Patentbloem
Hallo allemaal,
Weet iemand wellicht welk tsjechiesch meelprodukt het dichtst komt bij PATENTBLOEM en ZELFRIJZEND BAKMEEL? Erg bedankt! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Hoi,
HLADKA MOUKA denk ik. Zelfrijzend bakmeel ben ik nog nooit in CZ tegengekomen, in dit geval zou ik HLADKA MOUKA met zakje bakpoeder mixen. Groetjes. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lid
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Basterdsuiker is volgens mij TRTINOVY CUKR, die er in alle BIO-winkels te koop is. Er bestaan verschillende soorten van licht bruine tot donker bruine, grof of fijngemalen. Fijngemalen wordt onder de naam MUSCOVADO verkocht, die is ook in TESCO te krijgen.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lid
|
Trtinovy cukr is suikerriet suiker (i.t.t. de"gewone" suiker die van suikerbiet komt.)
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Volwaardig Lid
|
Zelfrijzende bloem
Om ff op de zelfrijzende bloem terug te komen ... die heb ik voor het eerst in Tsjechie enkele weken terug gezien, in de Tesco in Letnany. De bloem hoort blijkbaar bij de reeks Tesco bioproducten (pas ingericht hoekje bij de fruit/groente-afdeling).
Is inderdaad gewoon bloem+bakpoeder, maar als je het zo kan kopen en t is nog bio ook ... ;-). http://www.itesco.cz/organic/cz/vyro...nic-mouka.html TESCO Organic hladká pšeničná mouka s kypřícím práškem V našem sortimentu se poprvé objevuje mouka "self raising flour", která již v sobě obsahuje kypřicí prášek, a proto vám usnadní domácí pečení. |
|
|
|