het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 23-09-05, 08:10   #21
Actief Lid

jol@nda's avatar

Nationaliteit:
Re: Appel-Piskoty Desert : Super Mjamka

Moet de springvorm nog bedekt zijn met aluminiumfolie (tegen het plakken aan de vorm naderhand) of met iets plakkerigs (boter) om de koekjes op zijn plaats te houden??
Ik heb de recepten uitgeprint en ga zo meteen boodschappen doen!!!!
jol@nda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-05, 08:23   #22
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:

geen idee ,goede vraag !!
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-05, 08:46   #23
T@m
Nieuw Lid

He dag Bobsy, helemaal verrukt kijk ik naar dit recept, ik heb het geleerd zo'n 25 jaar geleden van mijn klasgenootje op de middelbare school in Praag, waar heb jij hem vandaan?
En voor de liefhebber kunnen er ook nog rozijntjes doorheen en inderdaad: walnoten. ik ga hem maar in het weekend maar weer eens maken, ben nog niet helemaal door mijn piskoty-voorraad heen! Dank je wel mòam mòam

Groetjes
T@m
T@m is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-05, 09:16   #24
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

Citaat:
Moet de springvorm nog bedekt zijn met aluminiumfolie (tegen het plakken aan de vorm naderhand) of met iets plakkerigs (boter) om de koekjes op zijn plaats te houden??
Jolanda,

Misschien dat je beter gewoon een reepje van dat gladde, bruine bakpapier tussen de rand en de taart kunt doen.
De randen van de vorm invetten met wat boter en dan kleef je het bakpapier gewoon tegen de vorm aan.
En voor de bodem een wat grotere cirkel uitknippen en deze tussen de rand van de springvorm klemmen.
Zo blijft je bakvorm schoner omdat je taart dan niet aan de rand kleeft. Zo bekleed ik al mijn bakblikken.
Aluminiumfolie daarentegen scheurt heel snel en dan heb je kans dat er een stukje in de taart achterblijft, terwijl je bakpapier heel makkelijk verwijdert.

Eet smakelijk

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-05, 09:51   #25
Lid

Citaat:

Moet de springvorm nog bedekt zijn...

Hoi Jolanda,
Zoals je correct opmerkt staat er niets over bedekking van de springvorm in mijn verhaaltje. De conclusie moet daarom zijn:
NIET BEDEKKEN.

Of dat ook voor de andere varianten geldt gfid maar wees niet bang. Het appel-piskoty festijn komt zonder troubles uit zijn jasje. Ik zou hem zelf na ca 8-12 uur eruit bevrijden. Bij ons is de springvorm nl al wat ouder en als we hem er erg lang inlaten dringt in de buitenste rand van het desert een beetje de ijzersmaak erin. Hij is ook al een beetje geroest. Tijd dus voor een nieuwe springvorm bij Bobsy, ik ga er meteen maar eentje halen want de smullerietus speelt op en als ik nog eens naar die foto gluur dan moet ik dat toch ook es ff testen

Eet smakelijk allemaal dit weekend!
Groets,
Onno
Bobsy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-05, 10:14   #26
Lid

Hoi T@m,

De heerlijkheid komt van vrouwlief die Tsjechische is. Zij heeft hem vlgs mij van haar oma. Zelf vind ik de meeste tsjechische gebakjes etc veel minder goed als de nederlandse.
Dit is voor mij het enige wat alle NL taartjes en snoeperijen ver overtreft.
Op mijn werk mekkeren ze ook altijd om deze taart als het weer eens mijn beurt is om te trakteren, als ik gevulde koeken van de bakker meeneem dan wordt dat niet gewaardeerd.
Grappig al die reacties en dat voor een snoeperijtje.
Bobsy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-09-05, 11:23   #27
Actief Lid

jol@nda's avatar

Nationaliteit:

Hoi Jeanne en Onno,
bedankt voor jullie antwoorden. Ik moet helaas nog even terug naar de winkel want ik heb wel instantpudding gekocht maar nu blijkt dat ik deze alleen moet opkloppen en niet koken.
Maar alles komt goed en als het toonbaar is dan zal ik er een foto van maken!
Oud 23-09-05, 14:24   #28
Actief Lid

jol@nda's avatar

Nationaliteit:

Mijn Appel-Piskoty Desert staat in de koelkast. De springvorm die ik in huis heb is denk ik te groot want ik kon met 1 zak Piskoty niet alle lagen bedekken. Maar geen nood, ik heb nog 3 zakken, dacht ik. Maar ik wist niet dat ik muizen in huis heb. Hele grote muizen denk ik. Ik zal ze straks eens vragen waar ze gebleven zijn, alhoewel ik het antwoord wel kan raden. Ik had ze nog wel verstopt in de kelder!!
Maar gelukkig heb ik altijd lange vingers in huis (van de Lidl, die zijn lekker groot en dik)en daarmee heb ik het opgevuld. Als het net zo lekker smaakt als het ruikt!!
O ja, vergeet inderdaad niet de pan uit te likken, heerlijk!!
Ik weet morgen te vertellen of het voor herhaling vatbaar is, denk nu al van wel!
Vrienden van ons gaan volgende week naar Praag met het vliegtuig en ik zal eens vragen of ze een plekje in de koffer vrij willen houden voor een paar zakken.
Oud 23-09-05, 14:29   #29
Actief Lid

jol@nda's avatar

Nationaliteit:

Nu nog geduld hebben want het moet nog flink wat uren de koelkast in.
Oud 23-09-05, 16:12   #30
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:

ga morgen boodschappen doen ,maar welke vanillepudding moet ik hebben,is het hetzelfde als custard ??
hoop nog een berichtje voor morgen,je dessert ziet er goed uit jolanda
groet Rika
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels