![]() |
|
|
#51 | |
|
Forum Freak
|
Re: Het allerlekkerste Tsjechische gerecht
Hallo Lies,
Hier een voorbeeld van een menukaart zodat je alvast het een en ander kunt bekijken. ![]() Verder zijn de gerechten op de menukaarten meestal in hoofdgroepen verdeeld. Hieronder een overzicht, met dank aan bovengenoemde website. Jídelní lístek - Spijskaart (een greep uit de mogelijkheden) Studené předkrmy / Koude voorgerechten Saláty / Salades Teplé předkrmy / Warme voorgerechten Polévky / Soepen Minutky z hovězího masa / Rundvleesgerechten Minutky z vepřového masa / Varkensvleesgerechten Drůbež / Gevleugelte Speciality ze zvěřiny / Wildzwijnspecialiteiten Speciality šéfa kuchyně / Specialiteiten van de Chef-kok České speciality / Boheemse specialiteiten Ryby / Visgerechten Bezmasá jídla / Vegetarische Gerechten Přílohy / Extra bijlagen (aardappels, rijst etc worden apart bijbesteld) Sladká tečka / Desserts Kompoty / Compotes Citaat:
groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nieuw Lid
|
Dank je wel Jeanne. Daar kan ik alvast mijn tong over breken
Wij gaan naar een huisje in het Zliv dat nabij Jicin ligt. Ik heb inmiddels een kaart gezien die Pelhrimov voor me heeft gevonden. Oh, nu zie ik het, dat ben jij!! Bedankt voor jouw informatie.Ik ga nog even verder neuzen op het forum, ik vind het een mooi forum! Groetjes, Lies |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Actief Lid
|
Sowieso zie ik in Tsjechië regelmatig (cervelaat-achtige-) salam (dus niet perse spekworst) in een bord azijn genuttigd worden (met of zonder uien en met brood). In Nederland zie ik dat niet. Alleen bij mezelf. Omdat het best smakelijk is.
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Actief Lid
|
Smazeny hermelin en smazeny niva :P
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nieuw Lid
|
De lekkerste Tsjechische gerechten?
Wat is het lekkerste gerecht??? En het lekkerste drankje?
(vooral voor kerstmis) Weet iemand ook waar je lekker kunt eten (omgeving lipno nad vitavou) graag snelle reactie ......... we gaan over een week al op vakantie naar tsjechie ![]() |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Moderator
|
In Tsjechië wordt er tijdens de kerst veel Karper gegeten, ook Goulash is erg lekker en wordt 's winters veel gegeten....
Maar er is in Tsjechië natuurlijk nog veel meer te krijgen.... En drank... tja..... Bier natuurlijk.... |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Lid
|
Beste Nina,
Er is aan de weg tussen Lipno en Ceske Krumlov, even voor Kajov een restaurant dat "Radzka" heet (het is een verbouwde oude boerderij) en daar kun je gigantisch lekker eten voor een billijke prijs! Wild is daar vooral niet duur en ik heb er dus een paar keer hert gegeten . Ik raad wel aan om daar dan niet een bosvruchten compote bij te nemen (in de geest van cramberries). Wel lekker, maar je zit de rest van de tijd voor aap vanwege blauwe lippen, tong en tanden . Fijne tijd toegewenst! Liesa |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Pivonist
|
Lekker goulash met knedly, tussen de ketelpakken in een vetlere hostinec. Uiteraard met pivo, dobre chut en na zdravi!!!
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
He Macek,
Dat doet me denken aan 1990. Praag. In de middag. Met zijn viertjes. 2 mannen, 2 vrouwen. Honger. duiken een hostinec in. Hadden nog niet zoveel ervaring ermee. Hostinec vol met grote sterke, zwetende en rokende arbeiders. De barman komt eraan en gooit 4 halve liters op tafel, zonder iets te zeggen. We dachten: zo komt de kaart om iets te bestellen. Mooi niet. Even later, dus ongevraagd, 4 borden goulash met knetly op tafel. Tjonge, tjonge dat was smullen!!! Nog maar een pivo er achteraan gegooid. Fantastisch gegeten in zo een dampende kroeg. |
|
|
|
|