![]() |
|
|
#31 |
|
Pivonist
|
Re: Het allerlekkerste Tsjechische gerecht
Pivo, met een schotel met veel vlees en jus, en nu niet meer o... h..... gewoon eten en niet zeuren, daarna brood. geroosterd met knoflook insmeren en dan PIVO!!!
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nieuw Lid
|
utopence
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Moderator
|
gaat het goed met Het allerlekkerste Tsjechische gerecht in dit geval?
Macek, weet je, wat utopenec, behalve onze forumlid Utopenec en een verdronken man betekent? Jack/Pavla menen ongetwijfeld de ingemaakte spekworst (spekacek of burt). En nog een kleine opmerking: utopence is de 4e naamval van utopenec (ik hou van utopenec / mam rad utopence). Je ziet de utopenec, meestal ingemaakt met uien en kruiden en azijn in een grote fles, nog wel bij mensen thuis, in de kelder en weinig meer in de kroeg, waarschijnlijk omdat dat volgens de "nieuwe" EU horeca normen niet meer mag. Maaar, utopenec en pivo horen bij elkaar, dus Macek zal dat wel weten, niet waar? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pivonist
|
Ingemaakte spekworst dus en nuttigen met pivo, klinkt goed. Bedankt Pepo en tot zziens, nas hledanou!!
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Actief Lid
|
We hebben het hier allemaal over wat we het lekkerst vinden uit de Tsjechieschekeuken,ik heb nog weinig ervaring met veel dingen,maar één gerecht is me wel bijgebleven en dat is de gebakken kaasplak.Is er iemand die mij een recept hier van kan geven in het Nederlands graag.Het zal best al eens genoemd zijn maar ik kan het niet vinden.En ook wat voor kaas ik het beste kan gebruiken.
Wat ook lekker is de aardappelkoek,misschien ook hier het recept van???????? |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Administrator
|
Citaat:
![]() Dobrou chut! |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Forum Freak
|
Goeiemorgen Pasqual, Ik had het ook opgezocht maar je was me net voor.
Godefrida, Als je de zoekfunctie gebruikt kun je nog veel meer vinden. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Actief Lid
|
Het aardappelkoekrecept gevonden,ik zal vaker de
zoekfunctie
gebruiken,daar is hij ook voor,of niet?
Bedankt in iedergeval. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
Hallo ik ben nog steeds op zoek naar dit recept.Eigenlijk meer welke kaas ik er voor kan gebruiken.En uiteraard de bereiding hiervan.Ik kan het nergens vinden,wil het graag thuis eens proberen,want het is erg lekker.
![]() |
|
|
|