![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
Re: Het allerlekkerste Tsjechische gerecht
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm,
Tartarsky Biftek, met topinky De topinky moet je dan met een teentje knoflook goed insmeren(schrapen)en wat zout bestoroien en dan de tartarsky erop. recept heeft Barbie een keer vermeld op het forum. een echte aanrader. Hier een fotootje |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Binnen de 2 dagen dat ik in Tsjechiê ben heb ik Praagse hamrolletjes gegeten, en een Moravisch bord. Maar na een paar dagen oefenen, gaat er ook een hele varkensknie in. Daarna heb ik wel een mattoni met een Becherovka erbij nodig om alles weer wat te laten zakken.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Weet niet hoe je het precies schrijft, maar Zeml Babá is toch wel één van mijn favoriet. Oud brood, appels, rozijnen, rum met een flinke eiwitlaag. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Lid
|
Mijn favorieten zijn: bramboraky (aardappelkoekjes), smazeny hermelin (gefrituurde hermelin kaas), cesneckova (knoflooksoep), ook tatarska omacka is lekkerder dan mayonaise, favoriete drankjes Cerny rybiz dzus (zwarte bessensap) en kofola. Niet lekker vind ik de meeste vleesgerechten, tsjechische zuurkool met karwijzaad erin, ook het brood met karwijzaad erin is niet aan mij besteed.
Mieke Wat vinden jullie eigenlijk van Kofola? vele van mijn medestudenten hier vinden het niet te drinken, maar ik en nog een enkeling vinden het juist erg lekker! |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nieuw Lid
|
Ik vind het prachtig om te lezen wat iedereen lekker vindt, maar een receptje zo hier en daar zou het helemaal af maken. Zijn er trouwens Tsjechische internetsites speciaal voor recepten?
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Forum Freak
|
Ohh, Mijn mannetje heeft me vanmorgen nog vedrteld hoe het heette op z'n Tsjechisch maar ik ben het alweer vergeten
Kipfiletstukjes in deeg en dan opbakken in mayo, knoflook en (het stukje Holland) echte Ketjap. Net gegeten (alweer) maar dat vind ik echt heerlijk en de aardappelsalade van Babicka mmmm ![]() |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |