![]() |
|
|
#12 |
|
Moderator
|
Re: Het allerlekkerste Tsjechische gerecht
Welnee. Mits genoeg gedronken, telt bier als hoofdgerecht, hoor...
![]() Ik vind het moeilijk om een keus te maken. Bijna alle Tsjechische gerechten gaan er bij mij in als koek. Maar ik weet wel dat ik in dit restaurant, U sedmi Švábů in Praag, meermaals heerlijk en (gezien de locatie) niet te duur gegeten en gedronken heb. Echt een aanrader, ook vanwege de ligging (tussen de Karelsbrug en de Burcht) en het interieur! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Het meest lekkere is al genoemd door jullie, valt trouwens op dat er een paar favorieten meerdere keren voorkomen.
Ik sluit me er helemaal bij aan, de meesten zijn ook mijn favorieten, ik heb verder nog kuře na paprice s bramborovou kaší, čočková polévka, bublaňina en smažený květák s tatarkou....... mmmmmm ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
De pstruh-tjes (forelletjes) worden daar trouwens ook niet onverdienstelijk bereid. En smažený květák s tatarkou, inderdaad zeg!!!
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Administrator
|
Mij kun je midden in de nacht wakker maken voor een goede "Vepřo knedlo zélo" met bramborovy knedliky!!
Waar je me voor mag laten slapen is "tlačenka" ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
VIP Lid
|
Het water loopt me in mijn muiltje als ik dit alles lees.
Mijn toppers: cockova polevka, Spanelsky ptacky, svickova, trubicky, klobasy, tatarak a topinky, a tak dale |
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Anebo s kolinkama... of met macaroni...
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
[/ QUOTE ] Nou je moet dat echt eens proberen, smaakt heerlijk. Mijn moeder maakt het altijd zo en alleen de gedachte eraan doet me het water in de mond lopen ![]() |
|
|
|
|