![]() |
|
|
#11 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
![]() Oh, en welkom op het forum ![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Super Lid
|
Welkom Ellen, op het forum,
die vakantie gaat vast geweldig worden. Oh, en Polen daar kan Lukas je misschien iets over vertellen. ![]()
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Super Lid
|
Lees ook even de topic over de forummeeting van begin deze maand!
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
polen
Ik heb nog advies voor een auto tocht vanuit Dolni-Nijdam door het reuzengebergte naar Polen( daar lekker eten bij een Nederlandse zaak) en door naar watervalletjes en aan de andere kant van het reuzengebergte Tsjechie weer binnenkomen.
Paardrijden wandelen klimmen Natuur Indianen zijn de kernwoorden.
|
|
|
|
#16 |
|
Moderator
|
Welkom op t forum Ellen.
Nu nog even studeren op 't uitspreken en typen van Špindlerùv Mlýn. Als het uitspreken ervan lukt ben je al een halve Tsjech!! Ik breek me nog steeds de tong over deze naam |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Tja, ik kwam er ook achter dat ik de L verkeerd geplaatst had.Mijn uitspraak, hm.... Ik geloof niet dat ze me begrijpen als ik het probeer... Het makkelijkste woord in Tsjechisch is wat mij betreft nog steeds Pivo. Maar dat komt ook omdat onze kat zo heet.... Ik heb in elk geval een klein zakwoordenboekje van Prisma aangeschaft. Jammer alleen dat daar niet in fonetisch schrift de uitspraak bij vermeld staat. Ik ben ook al wezen kijken bij de taallessen hier op het forum, alleen als ik dan de klank wil horen, wordt die eerst gedowload en opgeslagen voordat ik hem echt kan beluisteren. Dat maakt het nogal bewerkelijk. Maar ik blijf proberen. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Wat een heel leuk boekje is om aan te schaffen, en ook niet duur, is het boekje 'Hoe overleef ik mijn vakantie in Tsjechie' van Francine Oomen. Het is een boekje voor pubers, maar ook voor volwassenen heel amusant, en voorzien van de juiste uitspraak. Het bestaat net als de Cosmo gids uit nuttige zinnetjes, passend in bepaalde situaties.Je kunt het bij de boekhandel bestellen. Ik vind het zelf een kostelijk boekje, vooral de vertalingen van Hoepel op, Sukkel, en Sorry maar je ruikt naar knoflook doen het bij onze dochters erg goed. Deze zinnen zijn uit het hoofd geleerd.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pivonist
|
Ik wil Fregje 1970 welkom heten maar haar waarschuwen tegen de verslaving dat een bezoek aan dit schitterende land met zich meebrengt, er is tot op heden nog geen medicijn gevonden deze verslaving te bestrijden!
|
|