![]() |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
ik vind het fijn dat er al zoveel reacties zijn binnengekomen. ik hoop dat ik vandaag nog een berichtje uit tsjechie krijg met het bericht dat zij samen een woning hebben gevonden. zodat ze in ieder geval een eigen plekje hebben waar ze hun spulletjes kwijt kunnen. dat geeft voor hun en voor ons toch een iets zekerder gevoel
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Forum Freak
|
En zijn jou kinderen ook forumleden Crocus? Anders moet je ze er toch op wijzen, gezellig samen met moeder in de chat, moet toch kunnen???
![]()
|
|
|
#14 |
|
Lid
|
Hoi Crocus,
Als ik je zo hoor ben je er niet erg gerust op dat je zoon naar dat verre en voor jou ook vreemde Tsjechie(Praag) is gegaan. Ik kan die ongerustheid heel goed voorstellen, maar is niet helemaal terecht. Tsjechie is een heel veilig land en Praag is een veilige stad zeker in vergelijking met Amsterdam of Rotterdam. Een klein voorbeeld wil ik je graag geven om een indruk te geven van hoe het daar nog toe gaat. Vier jaar geleden op bezoek bij een vriendin van ons in Praag. Onze dochter net drie maanden zwanger besluiten we nog even met zijn allen naar het centrum te gaan met de tram. In de tram was het heel druk en geen zitplaatsen meer. Waarop de vriendin naar een groep jongeren loopt die wel zitten en direct aan een van de jongens verzoekt zijn zitplaats af te staan aan een zwangere vrouw. Zonder enig mokken staat de jongen op en onze dochter kon hier gaan zitten. De jongens vervolgden hun gesprek en repten geen woord over wat gebeurde. Doe dit nooit in Nederland want dan haal je waarschijnlijk het journaal. In Tsjechie gaan mensen nog iets anders met elkaar om dan in Nederland laat dat een geruststelling voor je zijn.
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Adicek, bedankt voor je positieve berichtje, wat jij schrijft over je dochter is toch wel heel fijn om te lezen, ik weet ook bijna zeker dat dit in amsterdam en waarschijnlijk ook in rotterdam niet zonder enig commentaar of helemaal niet zou gebeuren. gelukkig hebben we vanmiddag gehoord dat ze een huis hebben gehuurd dus dat is ook al weer een geruststelling.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Welkom
Welkom crocus,
Freddy 2005 schreef verliefd worden op Tsechië, nou zeg maar gerust IK HOU ERVAN Spits |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
en daarom ga ik niet emigreren.....
want dan laat ik hier in totaal wel 9 kinderen achter... want we komen er al 15 jaar.... dus hoe mooi ik het vind,het zal altyd een vakantie land blyven.. je kun ook niet alles hebben |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
Hoi Crocus, ik hoop dat je al een beetje gewend bent aan het idee dat je zoon in Tsjechië woont. Heerlijk dat ze een eigen huisje hebben, dat is denk ik al een geruststelling voor je. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind dat je kind naar een ander land verhuist, je ziet elkaar toch minder. Maar Tsjechië is goed te rijden(als je niet zoals ik overal de weg kwijt raakt). Of ben je al wezen kijken bij ze? Ben toch wel nieuwsgierig hoe je het vind. Ik ben helemaal verlieft geworden op Tsjechië, een geweldig mooi en vriendelijk land. En zoals Corrie zei, als ze ook lid worden van dit Forum kunnen jullie lekker chatten.
In ieder geval welkom , veel plezier hier en ik hoop dat alles goed komt voor je. Succes,groetjes, Mayca
|