Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Computer & Techniek
WiFi in Tsjechië

WiFi in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 21-04-07, 10:27   #51
curious
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
sjous schreef:
Bericht bekijken
Het is een draadloos wifi internet aansluiting voor op je ADSL of kabel aansluiting. (eigenlijk hetzelfde als je een dergelijk kastje bij de computer winkel koopt)
En daar kan je zelf op internetten, en fon leden kunnen dan als ze in de buurt zijn ook via dat routertje op internet gaan.
Uiteraard beveiligd!
En als jij een dergelijke kastje hebt staan kan jij weer bij andere fon leden inloggen op internet met je draadloze laptop, PDA oid.
Mocht je verdere uitleg willen hebben dan hoor ik dat wel.
ik neem aan dat deze fon router op mijn internet account gaat lopen ?
a: dan zal de fup hier in cz snel geactiveerd worden.
b: als er illegale software wordt gedownload ben ik dan als houder van het account verantwoordelijk ?
hetzelfde als er spam verzonden wordt.
het idee is goed mits......
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-04-07, 17:46   #52
sjous
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Uiteraard gaat het over jouw inernet account lopen.
Doch:
Alle gebruikers van de FON gemeenschap zijn met naam en toenaam bekend. Na authenticatie wordt je gelogt.
Je kan zelf nagaan, waar je zelf ooit bent ingelogd en wie op jouw fon router ingelogd is (geweest).
Een aantal profiders omarmen het project en andere gedogen het voor zover ik het weet.

Maar wat denk je van al die routertjes die gewoon open staan en iedereen ongecontroleerd op kan inloggen!
sjous is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-09-07, 22:26   #53
jjemm
Nieuw Lid

Nationaliteit:
WiFi

Ik heb een aantal berichten gelezen op de site. Mijn ervaring is dat de hotels waar ik meestal verblijf over gratis internet beschikken. Sommige draadgebonden, maar heeeeeel veel middels WiFi. In en rond de hotels is het dan gratis open internetten! Zonder inlognamen of paswords.
Wel is ons opgevallen dat sommige hotels bepaalde poorten hebben afgesloten. Zo konden we in veel, maar niet alle, hotels telefoneren via Wengo/WengoPhone. Dat maakte het mogelijke met nederland te bellen voor € 0,01 per minuut (we blijven nederlanders nietwaar) naar vaste nummers. Surven was altijd mogelijk en dus het ophalen van webmail.
Een stukje gratis software "network stumbler" kan bv erg behulpzaam zijn. Het scant constant de omgeving af naar (als je beweegt/rijdt) nieuw ontvangen AP's of routers.

Bericht 03-09-07 om 22:40 aangepast door jjemm.
jjemm is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed