|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#13 |
|
Lid
|
Je gaat naar zo'n hotpsot en koopt daar voor 30 kronen een kraskaart met logingegevens. Daarmee koop je 9 uur toegang. De instellingen staan op het kaartje.
Kaarten via www.telecom.cz, engels kiezen en op wifi zoeken. Je kunt ook roamen op hotspots van eurotel, maar die kaart is erg afwezig... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Je kunt natuurlijk ook gewoon wireless internetten via computers van mensen die alle beveiligingen uit hebben staan. Ooit eens gekeken bij mij in de straat in Nieuwegein, en zag tot mijn schrik dat ik op 3 verschillende wireless netwerken kon komen.
![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lid
|
Zo heb ik op de camping in Litomerice kunnen internetten, in plaats van een half uur in de auto moeten zitten om dat bij zo'n officieel hotspot te kunnen doen.
![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
(wifi) Internet in Praag
Hoi,
Woon sinds een tijdje niet meer Chodov, waar ik gebruik maakte van het excellente Hell net, van Lisa's man. Woon nu Vlakbij winkel centrum Nove Butovice, naast metro Nove Butovice, waar ze dat Praags project hebben met gratis wifi, genaamd "Neuron". Met mijn laptopje van mijn werk, ingebouwde wifi kaart, kan ik connecten, geen probleem. Maar met mijn pc, die aan een d-link access point hangt, die weer het signaal krijgt van zo'n richtings antenne, kan ik niet connecten.. Ik weet namelijk niet waar ik richten moet. Geen idee waar die zendmast staat van dat neuron wifi internet. Hbe al enkele uurtjes geprobeerd te richten, maar geen succes.. Op deze site: http://www.praha13.cz/(5fhazpiydpd42...raně_uživatele kan ik ook niks vinden over het huidige netwerk, alleen wat over toekomstige plannen enz. Heeft iemand een idee, waar die zend antenne staat in Nove Butovice / Studolky ? Heeft iemand een idee welke andere kabel of adsl providers internet aanbieden bij Nove Butovice, en heeft iemand ervaringen ermee ? Thanks alvast, Dieter |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Ik weet alleen dat als er een in de buurt zit mag die maximaal 90 meter ver weg zijn met goede omstandigheden anders vind je hem niet.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Ik neem mij laptopje altijd mee naar huis vanauit werk, ena ls ik iets snel nodig heb, zet ik wifi aan, en hij zoekt naar beschikbare netwerken...
En binnen 5 minuten heb je altijd wel een unsecured netwerk ergens te pakken :-) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Ze zijn er inderdaad zat vooral consumenten die geen firewall e.d. hebben maar het maximale bereik van WIF (WLAN) is 90 meter dus dan weet je dat.
|
|
|
|