![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Ik dacht dat Roaming vroeger geactiveerd moest worden, tegenwoordig is dat toch standaard ingeschakeld?
![]() Maar Jeroen, als je het echt niet vertrouwd en je het nummer zeker wilt behouden, moet je anders iemand 200 kronen beltegoed op je nummer laten zetten, dan gaat hij iig de komende tijd weer mee... En als je dan weer in Tsjechie bent geef je hm die 200 kronen ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pivonist
|
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik heb in Tsjechië gewoon bij TMobile een simkaartje gekocht en in mijn simlockvrije toestel geplaatst. Nu kunnen diegene die in Tsjechië wonen mij lokaal bellen en ik waardeer hem op bij een tankstation bv., dus wat is het probleem?
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Zo hebben wij het destijds ook gedaan.Mijn vrouw een simkaart van Tmobile omdat zij minder vaak in Tsjechie komt dan ik.Het beltegoed is bij Tmobile nl. 1 jaar geldig.Ik zelf heb er een van Oskar gekocht(nu vodafone) omdat deze meestal goedkoper in het gebruik is,maar het beltegoed blijft minder lang geldig (6 maanden?).Ik kom vaker in Tsjechie en daarom werd ons dit (door Tsjechische vrienden) geadviseerd.En ik/wij moet(en) zeggen het werkt prima.Opwaarderen doet mijn vrouw bij de Tmobileshop in Trutnov en ik de mijne bij de Hypernova voor elk gewenst bedrag.
Wij hadden eerder de Nederlandse simkaart in gebruik,maar mijn vrouw is bijna altijd jarig als wij in de zomervakantie in Tsjechie zitten en dan kwamen wij later thuis met een gepeperde rekening te zitten van de telefoontjes van de familieleden.... Nu moet de familie zelf maar dokken Gerrit |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
![]() |
|