het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Hebrew Italian Japanese Norwegian Polish Portuguese Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Ukrainian Vietnamese

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-01-10, 23:34   #11
Actief Lid

Jay62's avatar

Nationaliteit:
hallo,

ik gebruik zelf ook seznam, maar dan kun je ook @centrum.cz,@atlas.cz,@volny.cz hebben...

gr.jay
Jay62 is offline   Bericht citeren in antwoord top
Oud 26-01-10, 23:50   #12
Super Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Ik begrijp rich?(ard)'s probleem niet helemaal niet.

Volgens mij heeft hij ook geen LAN maar een ADSL verbinding (wat moet je met een Local Area Network?)
Bij een ADSL aansluiting (van UPC of Telefonica) kan je gratis een paar e-mail accounts aanmaken.
óf zit rich? op een WIFI netwerk? In datr geval zou ik een (gratis) hotmail of gmail account maken.
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord top
Oud 27-01-10, 00:31   #13
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
semabyt schreef:
Bericht bekijken

Volgens mij heeft hij ook geen LAN maar een ADSL verbinding (wat moet je met een Local Area Network?)
Bij een ADSL aansluiting (van UPC of Telefonica) kan je gratis een paar e-mail accounts aanmaken.
óf zit rich? op een WIFI netwerk? In datr geval zou ik een (gratis) hotmail of gmail account maken.
Ik snap het ook niet helemaal:

"Ik had vroeger een computerverbinding ISDN via de telefoon bij Cesky Telecom ,nu O2"

Rich, heb je een abo bij O2? Welke is dat dan? Vaste lijn (heb je een doosje aan de muur, kabeltje aan het telefoontoestel en een eigen telefoonnummer?) met of zonder internet? Of heb je een klein, vierkant antennetje op het dak of op het schoorsteen? Met wie doe je nu (betaalde) zaken ?
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord top
Oud 27-01-10, 11:02   #14
Actief Lid

rich?'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
semabyt schreef:
Bericht bekijken

Citaat:
pepo schreef:
Bericht bekijken
Ik snap het ook niet helemaal:

"Ik had vroeger een computerverbinding ISDN via de telefoon bij Cesky Telecom ,nu O2"

Rich, heb je een abo bij O2? Welke is dat dan? Vaste lijn (heb je een doosje aan de muur, kabeltje aan het telefoontoestel en een eigen telefoonnummer?) met of zonder internet? Of heb je een klein, vierkant antennetje op het dak of op het schoorsteen? Met wie doe je nu (betaalde) zaken ?

Ik ben niet zo handig met computers,ben al blij dat ik een beetje redelijk kan mailen en surfen.Voel me soms een echte Digabeet.

Ik bedoelde met "nu O2" dat Cesky Telecom nu O2 heet.

Vroeger had ik via een telefoonlijn ISDN met modem maar dat was best prijzig als je veel on-line was.

Ik heb nu een WIFI verbinding omdat hier voorlopig ook geen ADSL komt.Volgens O2 omdat het niet rendabel is omdat maar weinig mensen een een computer hebben .
In het volgende dorp 8 km verder is al wel ADSL met glaszezelkabel..

Ja Pepo, ik heb een vierkante antenne op mijn schoorsteen.Die staat gericht op een grotere antenne op het gemeentehuis hemelsbreed 5oo meter verderop die dat weer doorstraald naar Uhersky Hřadište ca 20 km verder.
Het is een verbinding die langzaam en toch wel storingsgevoelig is. Bij onweer b.v. , tijdens zware sneeuwval of s'zomers met veel gebladerte aan de bomen kan ik een halve of een hele dag niet on-line.

Pieter,waarom kan ik met zo'n WIFI verbinding toch beter geen Volny nemen?

rich?
rich? is offline   Bericht citeren in antwoord top
Oud 27-01-10, 17:41   #15
Super Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Dan ben ik niet duidelijk geweest rich, zowel met volny als met gmail of hotmail kan je een gratis account aanmaken. Volny levert daarbij ook nog de mogelijkheid om een inbelverbinding te gebruiken via een speciaal goedkoper nummer. Hotmail en gmail zijn uitsluiten mailbox leveranciers en geven geen inbel mogelijkheden.

Ik denk dat voor jou volny een goede optie is, als er zware sneeuwval is kan je altijd nog inbellen (hoeft geen isdn te zijn maar normale digitale of analoge lijn (analoog bestaat trouwens niet meer in CZ)

Problemen in de zomer met blad-aan-bomen kan je alleen opvangen door antenne hoger te plaatsen zodat die boven de bomen uitsteekt.
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord top
Oud 28-01-10, 08:47   #16
Super Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
of de bomen omhakken !!
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord top
Oud 28-01-10, 18:33   #17
Actief Lid

rich?'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
semabyt schreef:
Bericht bekijken
Dan ben ik niet duidelijk geweest rich, zowel met volny als met gmail of hotmail kan je een gratis account aanmaken. Volny levert daarbij ook nog de mogelijkheid om een inbelverbinding te gebruiken via een speciaal goedkoper nummer. Hotmail en gmail zijn uitsluiten mailbox leveranciers en geven geen inbel mogelijkheden.

Ik denk dat voor jou volny een goede optie is, als er zware sneeuwval is kan je altijd nog inbellen (hoeft geen isdn te zijn maar normale digitale of analoge lijn (analoog bestaat trouwens niet meer in CZ)

Problemen in de zomer met blad-aan-bomen kan je alleen opvangen door antenne hoger te plaatsen zodat die boven de bomen uitsteekt.
Citaat:
Josef schreef:
Bericht bekijken
of de bomen omhakken !!
Pieter ,bedankt .
Denk dat ik een Volnyaccount ga aanmaken omdat ik dan altijd wanneer ik wil on-line kan.

Josef,
Wanneer ik over 500m(hemelsbreed) tot de grotere antenne op het gemeentehuis bomen moet gaan omhakken heb ik niet aleen verschrikkelijk veel werk maar ook mijn hele verdere leven genoeg stookhout.(nou ja,mijn meisje zegt :"Dan ben je in ieder geval van de Straat". Maar dat valt nog te bezien want op die route is ook nog een hospoda om uit te rusten.

Iedereeen bedankt voor het meedenken en bijdragen,
rich?
rich? is offline   Bericht citeren in antwoord top
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels