het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-07-07, 20:06   #81
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Zoekt en gij zult wèl vinden.
Vaag.... best verwarrend zo eigenlijk, willen ze bij TomTom deze uitgebreidde en duurdere kaart niet verkopen ?
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-07-07, 20:17   #82
Actief Lid

Jos van Zetten's avatar

Nationaliteit:
Tom Tom heeft dit volgens mij ook gedaan omdat de West Europa versie op een 1Gb kaartje (960Mb) kan en de West en Centraal Europa versie op een 2Gb kaartje (1.6 Gb) moet.

Maarja wat kost zo'n kaartje nou nog....

Maar de keus is aan de klant.
Ik vandaag de 1.6 Gb versie gedownload, en die werkt perfect.

Jos
Jos van Zetten is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-07-07, 21:06   #83
Lid

santusia's avatar

Nationaliteit:
Goedenavond,

Wie kan mij vertellen waar ik een kaart voor een Tom Tom One kan kopen voor Tsjechië?. (heb er verder geen verstand van) Overal een beetje naar toe gebeld waar we dachten dit te kunnen vinden. Maar het is nog niet gelukt.

Trouwens heb dat boek besteld, hoe overleef ik Tsjechië, mag hem vrijdag voor 7 euro 50 ophalen. Ben erg benieuwd. Hartelijk dank aan degene die deze tip geplaats heeft. Voor ons is Tsjechië natuurlijk de eerste keer.

Vast bedankt voor alle tips .
santusia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-07-07, 22:31   #84
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
santusia schreef:
Bericht bekijken
Wie kan mij vertellen waar ik een kaart voor een Tom Tom One kan kopen voor Tsjechië?. Overal een beetje naar toe gebeld waar we dachten dit te kunnen vinden. Maar het is nog niet gelukt.
Overal naartoe gebeld, maar niet gekeken bij TomTom zelf? Zie de link die ik een paar berichten hierboven geef. En ik neem aan dat je ook nog nooit van het programma TomTom HOME gehoord hebt, waarmee je via je PC je TomTom kan updaten (bijwerken) en ook kaarten kan kopen en installeren?
Lees dit topic maar eens door...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-07-07, 16:58   #85
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik ga woensdag voor het eerst naar Tjechië en ben bezig de kaart te regelen voor mijn TomTom . Volgens mij staat deze kaart alleen op de gecombineerde kaart van Midden en West Europa, maar die kan je niet downloaden van de site van TomTom . Waar hebben jullie die kaart vandaan gehaald?
babette is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-07-07, 22:46   #86
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Die kan je wel degelijk van de site downloaden (tot eind deze maand zelfs met 20% korting). TomTom is echter zo stom om hem alleen zichtbaar te maken bij de modellen GO 700 en GO 910 omdat die standaard een geheugen hebben van 2GB of meer. Zie de eerdere berichten in dit topic.

Heb je een ander model: typ dan op de site van TomTom één van voornoemde modellen in en je ziet de kaart van West- en Midden-Europa netjes in beeld verschijnen.
Betalen/downloaden en bingo. De kaart werkt op alle modellen (ik heb een 300). Je moet er alleen wel een SD-card van minimaal 2GB bijkopen om de kaart te kunnen installeren en gebruiken op je TomTom. Good luck!
Oud 01-08-07, 00:44   #87
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Ook vandaag gelezen in PCM?

ViaMichelin beter beoordeeld, dan Tom Tom !
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-08-07, 16:46   #88
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
alaan schreef:
Ik heb wel 2 keer voor een grensovergang gestaan, waar ik niet over kon. De eerste keer betrof het een grensovergang waar alleen voetgangers en fietsers over konden en de andere keer was de grensovergang alleen voor streekverkeer. Maar in dat laatste geval lag er wel een weg, dus niet zo gek van TomTom.
Dergelijke situaties zullen in de toekomst minder vaak voorkomen: TomTom heeft bij het nieuwste, onlangs uitgekomen model, de GO 720, een nieuwe technologie geïntroduceerd, het zg. Map Share.

Hiermee kunnen gebruikers zelf van alles in de kaarten corrigeren, toevoegen of wijzigen en dit via TomTom HOME uitwisselen met andere gebruikers. In de door jou genoemde voorbeelden blokkeer je dus simpelweg die twee wegen, zodat TomTom deze in het vervolg buiten beschouwing laat bij het berekenen van een route.

Map Share komt waarschijnlijk in de herfst ook beschikbaar voor de oudere TomTom-modellen. Je moet wel beschikken over kaartversie 6.75 of recenter, anders werkt Map Share niet.
Oud 16-08-07, 16:59   #89
Lid

alaan's avatar

Nationaliteit:
Dat is goed nieuws !!! Bedankt.
alaan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-08-07, 17:31   #90
Actief Lid

Jos van Zetten's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Hiermee kunnen gebruikers zelf van alles in de kaarten corrigeren, toevoegen of wijzigen en dit via TomTom HOME uitwisselen met andere gebruikers.
Of dat goed nieuws is weet ik niet.
Er zouden ook wijzigingen door grappenmakers toegevoegd kunnen worden.
Ik ben bang dat het de betrouwbaarheid niet ten goede komt.
Je hoeft er natuurlijk geen gebruik van te maken...... neem ik aan.

Maar dat TT volop in beweging is is wel weer een goede zaak, we zullen zien.

Jos
Jos van Zetten is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels