![]() |
|
|
#51 |
|
Nieuw Lid
|
Poi's vignetten verkoop lokatie's
Hallo,
Zijn er ook POI's voor b.v. TomTom voor verkoopkantoren van vignetten direct aan de tsjechische grens? Lijkt me verdomde handig om die in m'n routeplanner op te nemen. Zo kan ik daar gemakkelijk even een tussenstop maken en zo'n vignet kopen. Als ik de route plan kan ik daar eenvoudig een extra stop in lassen. groet, Conradus ![]() |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Pivonist
|
Mag ik weten wat POI's zijn?
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Moderator
|
POI's zijn Points Of Interest, oftewel: Nuttige Plaatsen.
In navigatiesystemen kan je allerlei objecten gesorteerd in groepen opslaan, waar je dan vervolgens heen kan navigeren. Ik noem maar wat: campings, ziekenhuizen, musea, parkeerplaatsen, benzinestations, restaurants, kortom, alles wat maar handig kan zijn. Dat zijn dus POI's, die door TomTom overigens NP's (Nuttige Plaatsen) genoemd worden. PS. Ik vergeet nog te vermelden dat de navigatiekaarten standaard al een grote hoeveelheid POI's bevatten. Maar de gebruiker kan ze zelf ook aanmaken. Erg handig... |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Pivonist
|
Dank u!
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Gast
|
ahoj , ik heb deze topic gelezen maar ik ben niet zo snuggere
maar ik begrijp dat ik met de kaart van Tsjechië, Polen en Slowakijen in mijn oude TomTom Go 300 wel alles in tsjechie kan vinden , maar in duitsland en nederland alleen de hoofdwegen. maar misschien een rare vraag, als een sd kaart van iemand anders in je tomtom doet ,werkt dat dan ook? of is de kaart echt persoons , naja tomtom gebonden ? |
|
|
|
#58 |
|
Moderator
|
Ik heb ook een GO 300 en ik kan je verzekeren dat het het geld waard is om de nieuwe kaarten erop te zetten. Kies je voor de nieuwste West-Europa / Centraal Europa kaart, dan ben je weliswaar 110 Euro kwijt, maar kan je in bijna heel Europa (ook Tsjechië) van deur tot deur navigeren. Je moet er dan wel een groter SD-kaartje van minimaal 2 GB bijkopen, anders kan je de kaart niet op je
TomTom
installeren.
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Moderator
|
Mocht je het eerst een keer willen "uitproberen" kan je natuurlijk ook tijdelijk van
TomTom
ruilen met iemand die een
TomTom
heeft die wel een kaart van Tsjechië erop heeft en de kaart dan niet nodig heeft....
Citaat:
|
|
|
|
|