het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 27-05-07, 01:06   #51
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Poi's vignetten verkoop lokatie's

Hallo,

Zijn er ook POI's voor b.v. TomTom voor verkoopkantoren van vignetten direct aan de tsjechische grens? Lijkt me verdomde handig om die in m'n routeplanner op te nemen. Zo kan ik daar gemakkelijk even een tussenstop maken en zo'n vignet kopen. Als ik de route plan kan ik daar eenvoudig een extra stop in lassen.

groet, Conradus
Conradus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-05-07, 08:32   #52
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Mag ik weten wat POI's zijn?
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-05-07, 08:36   #53
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
POI's zijn Points Of Interest, oftewel: Nuttige Plaatsen.

In navigatiesystemen kan je allerlei objecten gesorteerd in groepen opslaan, waar je dan vervolgens heen kan navigeren. Ik noem maar wat: campings, ziekenhuizen, musea, parkeerplaatsen, benzinestations, restaurants, kortom, alles wat maar handig kan zijn. Dat zijn dus POI's, die door TomTom overigens NP's (Nuttige Plaatsen) genoemd worden.

PS. Ik vergeet nog te vermelden dat de navigatiekaarten standaard al een grote hoeveelheid POI's bevatten. Maar de gebruiker kan ze zelf ook aanmaken. Erg handig...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-05-07, 09:41   #54
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Dank u!
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-05-07, 13:01   #55
Risak & Kaca
Gast

ahoj , ik heb deze topic gelezen maar ik ben niet zo snuggere
maar ik begrijp dat ik met de kaart van Tsjechië, Polen en Slowakijen
in mijn oude TomTom Go 300 wel alles in tsjechie kan vinden , maar in duitsland en nederland alleen de hoofdwegen.
maar misschien een rare vraag, als een sd kaart van iemand anders in je tomtom doet ,werkt dat dan ook? of is de kaart echt persoons , naja tomtom gebonden ?
  Bericht citeren in antwoord
Oud 28-05-07, 13:11   #56
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
De kaarten van TomTom hebben een serienummer dat is gekoppeld aan het serienummer van het navigatieapparaat. Je kan ze dus (zonder illegale trucjes) niet gebruiken in een ander apparaat.
Oud 28-05-07, 13:17   #57
Lid

Risak & Kaca's avatar

Nationaliteit:
Diky PuNkEnStEiN ,nou weet ik dat ik die droom ook kan laten varen , het word dus gewoon sparen of kaart lezen.
Risak & Kaca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-05-07, 13:22   #58
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Ik heb ook een GO 300 en ik kan je verzekeren dat het het geld waard is om de nieuwe kaarten erop te zetten. Kies je voor de nieuwste West-Europa / Centraal Europa kaart, dan ben je weliswaar 110 Euro kwijt, maar kan je in bijna heel Europa (ook Tsjechië) van deur tot deur navigeren. Je moet er dan wel een groter SD-kaartje van minimaal 2 GB bijkopen, anders kan je de kaart niet op je TomTom installeren.
Oud 28-05-07, 14:34   #59
Lid

Risak & Kaca's avatar

Nationaliteit:
ok dat is fijn om te weten , ik wist niet dat de GO 300 dat ook ondersteunde. dus weer eens goede bruikbare info Diky !!!
Risak & Kaca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-06-07, 09:40   #60
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Mocht je het eerst een keer willen "uitproberen" kan je natuurlijk ook tijdelijk van TomTom ruilen met iemand die een TomTom heeft die wel een kaart van Tsjechië erop heeft en de kaart dan niet nodig heeft....

Citaat:
Risak & Kaca schreef:
ok dat is fijn om te weten , ik wist niet dat de GO 300 dat ook ondersteunde. dus weer eens goede bruikbare info Diky !!!
Tja, dat zal je wel denken, maar Punk beweerde in een eerdere posting dat het volgens de website van TomTom alleen op de 500 en 900 werkt....
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels