het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 13-08-08, 14:14   #211
Nieuw Lid

Sfinx's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
.....Er is trouwens discussie over het algoritme waarmee de routes worden berekend. Het lijkt wel of NC8 soms heel andere routes kiest, alhoewel ik er tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen mee gehad heb....
Dat heb ik ook gemerkt. Op routes die ik al een paar jaar dagelijks rijdt, kiest de tomtom met NC8 nu hier en daar een net ff andere weg. Tot nu toe hield ik het er op dat dat te maken had met die zogenaamde IQ-routes.

Voor degenen die zich afvragen waarom ik op routes die ik al jaren rijd toch nog een tomtom gebruik? Alleen maar om m'n tijd van aankomst in de gaten te kunnen houden ;-)

@Jos van Zetten: dat langzaam opstarten, is dat altijd het geval of alleen na een harde reset? Dat is namelijk bij mij het geval, dus daar heb ik vrijwel geen last van.
Sfinx is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-08-08, 14:35   #212
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Sfinx schreef:
Op routes die ik al een paar jaar dagelijks rijdt, kiest de tomtom met NC8 nu hier en daar een net ff andere weg. Tot nu toe hield ik het er op dat dat te maken had met die zogenaamde IQ-routes.
Nee, met IQ-routes heeft het niet te maken, want dat zit niet op mijn 720. Ook mijn 300 berekende de routes net even anders. Moet dus gewoon in NC8 zitten.
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-08-08, 15:05   #213
Nieuw Lid

Sfinx's avatar

Nationaliteit:
Oke, maar zoals je al zei: Hij brengt me nog steeds prima waar ik zijn moet.
Er werkt maar 1 ding niet sinds ik NC8 heb en dat is dat "de andere kant" mij niet verstaat bij het bellen via bluetooth. Microfoon is goed, want gesproken adresinvoer en eigen stem opnemen werken prima. Nu bel ik erg weinig in de auto, dus ik kan goed zonder, maar 't viel me op.
Sfinx is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-08-08, 15:23   #214
Actief Lid

Jos van Zetten's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Sfinx schreef:
Bericht bekijken
dat langzaam opstarten, is dat altijd het geval of alleen na een harde reset? Dat is namelijk bij mij het geval, dus daar heb ik vrijwel geen last van.
Weet ik (nog) niet eerlijk gezegd.
Ik heb hem pas 3x opgestart, waarvan 2x een harde reset. Moet ik nog even ondervinden. Ook heb ik er nog niet mee gereden.

Wel hoop ik dat v8 een verbetering oplevert t.a.v. de TMC ontvangst.
Dat was tot nu toe een drama. Heb al eens een nieuwe raamhouder van TT ontvangen, dat maakte weinig verschil.
Afgelopen vakantie had ik pas ontvangst bij de Duitse grens. Viel na een uur weer weg, en in de buurt van CZ deed hij het weer even.

Laatst aangepast door Jos van Zetten; 13-08-08 om 16:42.
Jos van Zetten is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-08-08, 15:35   #215
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Zowel Bluetooth als TMC zijn berucht bij TomTom -gebruikers wegens de matige tot (vooral TMC) slechte werking. Bij TMC lijkt alleen het laatste model ontvanger redelijk betrouwbaar te werken. Op de TomTom -sectie van het forum van www.jouwnav.nl is daar veel over te lezen en te leren.
Oud 01-09-08, 14:15   #216
Lid

kees m's avatar

Nationaliteit:
Ik heb sinds kort een Tom Tom one gekocht, een 2e handsje met west- en oosteuropa erop. Ik weet alleen niet hoe ik die kaart kan copieeren of naar mijn harde schijf zetten. Durf dus niet te updaten uit angst dat ik dan een lege kaart overhoud.
kees m is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-08, 16:11   #217
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
De kaart staat bij jouw model waarschijnlijk op een SD-geheugenkaartje. Op je PC een nieuwe map (met als naam bijvoorbeeld " TomTom ") aanmaken en de complete inhoud van het geheugenkaartje ( TomTom met een USB-kabel op je PC aansluiten, of anders het SD kaartje in een geheugenkaartlezer stoppen) daarheen kopiëren.
Oud 01-09-08, 19:02   #218
Lid

kees m's avatar

Nationaliteit:
Thnx ga ik proberen, sd kaartje is geen origineel tom tom . Waar kan ik dan eventueel de kaartversie zien?
kees m is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-08, 12:41   #219
Nieuw Lid

paul7's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
daantje schreef:
Bericht bekijken
Ik wil dus de kaart van Oost-europa op mijn One-XL zetten.Kan ik dan de map op een SD kaart zetten of moet er nog meer bijgezet worden wil het werken???
bedenk wel als je dat zo doet , dat je bij wisselen van kaart niet alleen van kaart moet wisselen, maar ook van geheugen. Op je intern staat nl west, kun je alleen gebruiken als je kaart eruit is. Ga je over op oost, dan schuif je kaart erin en herstarten. Je kunt dan beter via een backup van je geheugen en teruggezet op je kaart alleen van de kaart gebruik maken. Je kunt dan via je scherm wisselen van kaart.
paul7 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-08, 12:47   #220
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
paul7 schreef:
bedenk wel als je dat zo doet , dat je bij wisselen van kaart niet alleen van kaart moet wisselen, maar ook van geheugen.
Tenzij je een SD-kaartje koopt met voldoende ruimte om beide kaarten op te zetten. Kaart van het geheugen even overzetten naar de SD-kaart, dan hoef je alleen te switchen tussen de landkaarten.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels