![]() |
|
|
#201 |
|
Nieuw Lid
|
Als je inlogt op de
tomtom
-site en vervolgens ervoor kiest om een nieuwe kaart te downloaden, dan krijg je automatisch de kaart die geschikt is voor jou systeem. Hierbij ga ik er van uit dat je (ooit) een
tomtom
-account hebt aangemaakt en daar de juiste gegevens hebt verstrekt.
Indien navcore 8, volgens het beleid van tomtom, geschikt is voor jou tomtom, dan heb je die upgrade, als het goed is, al gehad. Zo niet, dan is de kans groot dat je een wat ouder model hebt en dan zul je bij het downloaden van een nieuwe kaart dan ook een versie krijgen die geschikt is voor navcore 7. |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Moderator
|
NavCore 8.010.9369 kan je hier downloaden, Jos.
Maar bedenk wel: NavCore 8 is door TomTom officiëel nog niet uitgebracht voor de GO x10 serie, dus het installeren is geheel voor eigen risico! Van anderen heb ik gehoord dat het probleemloos werkt op de 910 (in feite zelfs op alle modellen), maar pin mij er niet op vast als het niet zo is. Voordat je iets doet: maak een complete (!!!) backup van alles (!!!) wat nu op je 910 staat. Dan kan je die terugzetten, mocht er iets fout gaat. Het CAB-bestand uitpakken op je harde schijf en vervolgens alle losse bestanden uit die map (dus zonder de map waar de bestanden in staan) naar de rootdirectory van je TomTom kopiëren. Apparaat aanzetten en het zou moeten werken. Soms kan het de eerste keer bij het opstarten even haperen; doe dan een harde reset (met een paperclip in dat kleine gaatje). Succes! Deze NavCore is dus volkomen legaal en iedereen mag hem voor eigen risico (géén support van TomTom) installeren op z'n apparaat. Het (helpen bij het) installeren van niet bij TomTom gekochte landkaarten is illegaal, dus daar hebben we het hier verder niet over. ![]() Succes! ![]() |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Nieuw Lid
|
Even iets over het maken van een back-up:
Het is verstandiger een back-up te maken met bijv. Windows Verkenner of Windows Commander. Gewoon de hele inhoud van de TomTom kopieren naar een mooi plekje op de HD van je PC. TT Home heeft bij het maken van een back-up nog wel eens de neiging wat steekjes te laten vallen. Overigens heb ik zelf navcore 8 draaien op een 910 GO, maar dit ging niet zomaar zonder slag of stoot. Problemen met o.a. het geluid zijn te verwachten. Het is allemaal op te lossen, maar ook dan begeven wij ons op glad (illegaal) ijs. Ik zal er hier dan ook niet verder over uitweiden. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Actief Lid
|
PuNkEnStEiN en Sfinx,
bedankt voor de uitleg. Ik ben mij bewust van de risico's, maar ik loop wel vaker te rommelen met gps (TT en garmin) apparatuur en PDA's. Dat houd het leuk ook al mislukt het wel eens. Dan is het de uitdaging om alles weer goed te krijgen ![]() Het maken van een backup doe ik ook altijd via verkenner, TT Home vertrouw ik ook niet. Thanx, ik laat nog even weten hoe het verlopen is. Jos Laatst aangepast door Jos van Zetten; 12-08-08 om 20:21. Reden: tiep faut |
|
|
|
|
|
#206 |
|
Moderator
|
Voor het maken van backups is HOME v2 inderdaad een (volstrekt onbegrijpelijke) achteruitgang t.o.v. versie 1 waarmee je als gebruiker totale controle over het gebeuren had. Maar voor de rest, het bijwerken je apparaat, mapshare, het op je pc plannen van routes e.d. vind ik het een ideaal programma.
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Nieuw Lid
|
Hi,
Ik wil dus de kaart van Oost-europa op mijn One-XL zetten.Kan ik dan de map op een SD kaart zetten of moet er nog meer bijgezet worden wil het werken??? Marianne M |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Moderator
|
Als het besturingssysteem van je
TomTom
(de NavCore waar we het hierboven over hadden dus) op het interne geheugen van je XL staat (en dat is hoogstwaarschijnlijk het geval), volstaat alleen de Oost-Europakaart op het SD-kaartje.
Hou er wel rekening mee dat je dus bij de Tsjechische grens moet overschakelen naar de kaart van Oost-Europa. Naadloos navigeren kan dus niet met twee aparte landkaarten. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Moderator
|
Leuk Jos!
![]() Het belangrijkste verschil wat mij is opgevallen tussen NC7 en 8 - zowel op mijn GO 300 als 720 - is de enorm verbeterde snelheid waarmee routes worden berekend. Er is trouwens discussie over het algoritme waarmee de routes worden berekend. Het lijkt wel of NC8 soms heel andere routes kiest, alhoewel ik er tot nu toe nog geen noemenswaardige problemen mee gehad heb. Je komt overal waar je zijn moet, net als voorheen. Maar goed: a.s. vrijdagnacht gaan we richting Tsjechië, dus we zullen zien... |
|
|
|