![]() |
|
|
#181 |
|
Actief Lid
|
HOERA HOERA, Dank voor je compliment.
Ga maar lekker oefenen en veel plezier er mee. Heel goede reis en een fijne vakantie voor jullie gewenst en gezond weer terug Groetjes Doni ![]() PS. vergeet niet de flitspalen van Duitsland er af te halen...een dikke boete is je deel als de politie constateert dat ze er op zitten, uitzetten is niet voldoende..... |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Lid
|
Doni, graag gedaan, maar we zijn er nu achter gekomen, dat het geen nieuwe
TOMTOM
is, er staan diverse recente bestemmingen in, natuurlijk in een ander taal. Ik heb geen zin in het kwijtraken van de
TOMTOM
GO 730 en op een boete zit ik ook niet te wachten. Waarom maken mensen in dit leven overal een probleem van?!. Het leven is al zo beperkt. En ja daar betalen wij dan de rekening voor.
PS: Hoe haal je de flitspalen van dat ding af dan? |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Lid
|
Tomtom Go 730
Doni,
We hebben de TOMTOM GO 730, terug gebracht naar de zaak. De reden was dat we erachter kwamen dat het geen nieuwe was, vanwege de adressen die er al ingeprogrameerd stonden. Zonder problemen hebben wij ons geld terug gehad. Vanwege het flitspaal probleem durven wij niet weer een TOMTOM GO 730 te nemen. Hoe het verder moet weet ik even niet. Ik hou niet van problemen en hou mij liever aan de regels. Heb geen zin om een boete te krijgen en mijn TOMTOM te laten invorderen. Ik wil vanaf vrijdag genieten van mijn vakantie. Santusia |
|
|
|
|
|
#184 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Citaat:
![]() Die flitspalen staan overigens in losse bestandjes, gesorteerd per land, en zijn met de hand te verwijderen als je TomTom op een PC is aangesloten. Dus gewoon even de landen weghalen waar flitsinfo verboden is. Ik gebruik die flitspaalinfo trouwens nooit; hou me gewoon zoveel mogelijk aan de snelheidslimieten. |
||
|
|
|
|
|
#185 |
|
Lid
|
Tomtom Go 730
Pumkestein,
De verpakking was wel verzegeld met plastic hoor. Alleen zeggen ze dat het erdoor geglipt is, meestal gaat het terug naar het fabriek of zo. Maar ze hebben helemaal niet moeilijk gedaan, omdat het duidelijk te zien was. De TOMTOM die van ons gestolen is was, een TOMTOM ONE en mijn broer heeft er ook één. Op dit moment zit hij al in Tsjechië en is ook met z,n TOMTOM one op stap die doet het prima. Dus misschien dat dit voor ons misschien ook een optie is. Santusia |
|
|
|
|
|
#186 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
![]() Maar goed, jullie hebben je geld terug. ![]() Citaat:
De huidige (en ook het vorige model) ONE is niet uitbreidbaar. Die heeft alleen intern geheugen wat te klein is voor de kaart West- en Oost-Europa, dus daar heb je niks aan. Bovendien zitten daar volgens mij ook de flitspalen op, dus het probleem blijft... |
||
|
|
|
|
|
#187 | ||
|
Lid
|
Citaat:
Citaat:
Santusia |
||
|
|
|
|
|
#189 |
|
Moderator
|
Was het maar zo simpel, Rika. Je mag ze in sommige landen gewoon helemaal niet op je navigatiesysteem hebben (van het land in kwestie dan), of je ze nou gebruikt of niet.
Zie voor meer info dit topic. Vergelijk het maar met een radardetector in Nederland: je mag zo'n ding absoluut niet in je auto hebben. Aangesloten of niet, aan of uit, zelfs al ligt hij in de nieuwverpakking in je kofferbak. Het ding is gewoon verboden in de auto. |
|
|
|