het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 01-07-08, 20:06   #161
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Welke TomTom wil je gaan kopen, Santusia, want er zijn verschillende modellen die qua prijs dicht bij elkaar liggen, terwijl de mogelijkheden erg verschillen. Is echt belangrijk hoor, anders kan het zijn dat je naderhand zit met een niet uitbreidbaar model.

Mijn tips:

Als je denkt later niet te hoeven uitbreiden: de nieuwe TomTom XL Europa (v2) met de kaart van 31 landen in West- en Midden-Europa, waaronder Tsjechië. Prijs is ongeveer 259 euro.
Let wel goed op: dit model wordt hier en daar ook verkocht met een kaart van alleen West-Europa. Die moet je dus niet hebben, want die kan je naderhand niet uitbreiden met Midden-Europa.

Wil je later wel uitbreiden en wat meer mogelijkheden, kijk dan voor de TomTom GO 720. Kost ongeveer evenveel als de XL 31, maar is uitbreidbaar met SD-kaartjes en werkt ook sneller. Wel wordt deze standaard geleverd met alleen West-Europa. De kaart van West- en Midden-Europa moet je er dus nog bijkopen (of alleen de kaart van Oost-Europa, als je het niet erg vindt om bij de Tsjechische grens van kaart te moeten wisselen).

Je kan ook nog voor de opvolger van de GO 720 kiezen: de TomTom GO 730.
Die heeft standaard West- en Midden-Europa aan boord (hoewel je daar in de winkel wel altijd heel goed op moet letten, omdat er soms aanbiedingen zijn en dan zit er ineens een andere kaart bij) en kost ongeveer 370 euro.

Koop géén TomTom ONE, want daar past hooguit West-Europa op en dan zit je dus zonder Tsjechië.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-07-08, 23:16   #162
Lid

santusia's avatar

Nationaliteit:
Punkenstein, Leuk dat je dit alles onder mijn aandacht brengt, ben er niet echt thuis in. Afgelopen week zaterdag hebben wij een auto gekocht met ingebouwde navigatie, alleen tsjechië zit er niet op, dus wilden wij hem laten updaten, maar de nieuwe cd heeft ook geen tsjechié voor 350 euro. Vandaar dat we hebben besloten om maar weer een TOMTOM te kopen. Onze vorige is 3 weken geleden gestolen, de verzekering heeft wel uitgekeerd. Dus ben ik heel blij met jou email, ik ga hem uitprinten en hiermee naar de zaak gaan. We gaan volgende week vrijdag weg dus moet echt die TomTom hebben. Afgelopen jaar zijn we met de Becker geweest, het viel zwaar tegen, dus nu doen we het niet. Ik heb het inmiddels ook weg gegeven.

Als ik je goed begrijp, moet ik dus kiezen voor de opvolger van Go 720. Er moet dus west en midden Europa op staan. Het bedrag maakt me niet zoveel uit, zolang Tsjechië goed in kaart is gebracht. En hoe zit het dan met de flitspalen info?, die mag je er toch niet op hebben vanwege boetes en zo in het buitenland?. Please, of maakt het niet uit.

Nog een vraag: Als ik deze gekocht hebt, moet ik het nog updaten??, of kan ik hiermee zo de auto in stappen volgende week vrijdag?.

Kan ik de TomTom GO 730, met kaarten van Oost en Westeuropa wel kopen. Men verzekerd mij dat Tsjechie erop staat, of kan ik me beter houden aan wat je mij gemaild hebt.

Santusia
santusia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-07-08, 14:10   #163
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
De GO 730 met de kaart van West- en Midden-Europa is inderdaad inclusief Tsjechië. De wegendekking is 99%, oftewel compleet (die ontbrekende 1% bestaat uit werkzaamheden aan het wegennet die nog niet in de kaart verwerkt kunnen zijn). Ikzelf heb de GO 720 (had eerste de GO 300) en ik weet uit ervaring dat je met de kaart West- en Midden-Europa overal komt in Tsjechië, tot de kleinste dorpjes aan toe.

Als je de 730 koopt, kan je probleemloos en meteen op reis.

Over flitspalen staat een topic in de rubriek Hospoda/Kroeg:
http://www.tsjechie.net/board/f34/na...ice-19471.html
Oud 02-07-08, 18:50   #164
Lid

santusia's avatar

Nationaliteit:
Hoi Punkenstein, ik ben net naar de Expert geweest en naar de It's en ook nog op internet gekeken op de site van TOMTOM . Ik kan geen Midden-europa vinden, alleen West,- of Oost-europa. bedoel je niet oost/west europa in plaats van midden ?
Oud 02-07-08, 19:05   #165
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Hoi Santusia,je moet even op de link hierboven klikken, dan weet je alles.

(ik denk dat er bij het overtikken op de site van GPSshop een fout gemaakt is...)
doni is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-07-08, 19:27   #166
Lid

santusia's avatar

Nationaliteit:
TomTom 730

Dank je dit is nou juist het probleem. Deze site heb ik idd bekeken.

Maar er staat geen west en midden Europa, maar wel zie dit: TomTom GO 730 met kaarten van Oost en West-Europa.
Mijn vraag is dus, klopt die west en midden Europa wel. Of moet het gewoon Oost en West Europa zijn.

Santusia.
Oud 02-07-08, 19:33   #167
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
santusia schreef:
Bericht bekijken
Dank je dit is nou juist het probleem. Deze site heb ik idd bekeken.
Dit staat er toch:

Citaat:
De dekking van de TomTom GO 730 Europa omvat de volgende landen: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.
Inclusief het aansluitende wegennetwerk van Albanië, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Roemenië, Servië en Wit-Rusland.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-07-08, 20:12   #168
Lid

santusia's avatar

Nationaliteit:
TomTom GO 730

Nogmaals mijn dank, dus om alle onduidelijkheden weg te halen, kan ik gewoon de TomTom GO 730 kopen, Oost en West Europa. Dat was mijn vraag. Punkenstein had het over West en midden Europa, maar op die doos en op de site staat West en Oost Europa en geen midden Europa.

Was voor me een beetje onduidelijk.

Hartelijk dank, ik ben er helemaal uit. Ik haal hem morgen.

Groet,

Santusia
Oud 02-07-08, 20:30   #169
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Veel plezier er mee en goed reis gewenst!
doni is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-07-08, 22:10   #170
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
santusia schreef:
dus om alle onduidelijkheden weg te halen, kan ik gewoon de TomTom GO 730 kopen, Oost en West Europa.
Ja, zo is het.

Citaat:
Punkenstein had het over West en midden Europa, maar op die doos en op de site staat West en Oost Europa en geen midden Europa.

Was voor me een beetje onduidelijk.
Sorry voor de verwarring, Santusia. Dat komt omdat TomTom afwisselend de Engelse en Nederlandse kaartbenamingen gebruikt en dan ook nog inconsequent. In het Engels noemen ze hem "Western and Central Europe" en in het Nederlands "West- en Oost-Europa", maar ook "West- en Midden-Europa". Het gaat hoe dan ook om dezelfde kaart, en Tsjechië zit daarin.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels