het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 03-06-08, 01:02   #141
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Ik weet inmiddels vrij veel over het Garmin deel van POI.CZ. Van kiezen en downloaden van diverse POI (ook flitspalen en politiecontroleplekkies) tot maken van eigen waarschuwingen in mp3 en uploaden in Garmin zelf. Bij voldoende belangstelling en tijd wil ik een handleiding in elkaar breien.
Zelf heb ik een Garmin 660 TF.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-06-08, 18:42   #142
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit:
Hallo Pepo,

Ik ben een beetje een leek op dit gebied . Omdat ik op een andere plek op dit forum al het onderwerp "flitspalen service" verboden in Duitsland heb staan, krijg ik de indruk dat het "veiliger voor de portemonnee" is om dit uit te schakelen op mijn doorreis door Duitsland naar Tsjechie.
Ik kreeg de opmerking van iemand op dit uit te schakelen. Kan dit dan makkelijk?
Aad Piekaar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-06-08, 19:56   #143
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Denk er wel aan, Aad: in Zwitserland en Oostenrijk is het zelfs verboden om de desbetreffende bestanden op je navigatiesysteem te hebben. Ook al staan ze uitgeschakeld of ligt je navigatieapparaat ongebruikt in je dashboardkastje of kofferbak. Of dat in Duitsland ook zo is, weet ik niet, maar ik zou het risico niet nemen.
Uitschakelen is dus niet genoeg: verwijderen van de bestanden is de enige optie om boetes en andere ellende te voorkomen.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-06-08, 14:02   #144
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit:
Ik ben naar de ANWB gegaan om nog wat navraag te doen; echter tot mijn verbazing stond men daar met de mond vol tanden. Ze hadden geen idee. Ik moest maar in het handboek kijken en als het daar niet in stond maar even terugkomen? Nou ja!
Op dit forum krijg ik nog betere info dan daar! Dus complimenten Forum-leden!!
Oud 07-06-08, 14:15   #145
Lid

alaan's avatar

Nationaliteit:
Rechtlicher Hinweis

Technische Hilfsmittel, die vor Geschwindigkeitsüberwachungen warnen oder diese stören können, sind im deutschen Straßenverkehr nicht zugelassen. Eine Verwendung dieser Hilfsmittel kann mit einer Ordnungswidrigkeit geahndet werden. Der Autor weist hiermit ausdrücklich darauf hin, dass der POI-Warner mit Blitzerdaten nicht in Ländern in denen diese Warnsysteme nicht gestattet sind, eingesetzt werden soll und darf! Der POI-Warner kann aber natürlich vor Fahrtantritt alle Blitzer auf der Karte anzeigen und somit völlig legal eingesetzt werden.
Genauso kann man den POI-Warner natürlich effektiv und legal in Ländern zur Radarwarnung einsetzen, in denen ein solches Verbot nicht existiert (z.B. Niederlande). Es wird von pocketnavigation.de ausdrücklich von der Verwendung als Radarwarner in Deutschland (und damit eines Verstosses gegen die öffentliche Ordnung) abgeraten.
alaan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-06-08, 14:20   #146
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit:
Blijft dus vreemd dat de ANWB dit soort info niet kan geven.
Oud 07-06-08, 14:52   #147
Lid

alaan's avatar

Nationaliteit:
Klopt, ik had al eerder gelezen dat het in Duitsland inmiddels ook verboden was. Jammer, maar het is niet anders. Gewoon opletten dus en de snelheid in de gaten houden......
alaan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-06-08, 07:53   #148
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Een tip voor TomTom-bezitters die aan nieuwe kaarten toe zijn: tot 31 juli op alle kaarten 30% korting.

Twee voorbeeldjes: Oost-Europa van 49,95 voor 39,95
Twee voorbeeldjes: West- en Midden-Europa van 99,95 voor 69,95 (helaas alleen te downloaden voor een
Twee voorbeeldjes: beperkt aantal modellen)

PS. Het gaat om kaartversie 7.20 (en bij de nieuwe GO x30 serie om kaartversie 8.xx).
PS. Er is overigens voor veel modellen ook een update van het besturingssysteem (NavCore versie 8) te
PS. downloaden, wat je apparaat weer een aantal extra mogelijkheden geeft. Deze update is gratis.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-08, 10:26   #149
Lid

santusia's avatar

Nationaliteit:
GPS in de auto

Beste allen,

Wij hebben gisteren een Nissan Primera Tekna gekocht bouwjaar 2003, met een ingebouwde GPS Systeem. Alleen staat CZ niet op de kaart.

Nissan heeft ons beloofd te kijken naar een vernieuwe CD-Rom waar CZ zowel alle andere landen op de cd staat. De nieuwe Nissans hebben die al.

Is er misschien nog een andere mogelijkheid, of een site waar we kunenn kijken en of bestellen?.

Ik hoor het heel graag van jullie. We vertrekken 11 juli 2008 voor 3 weken naar CZ.

Vast mijn bedankt.
santusia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-08, 10:51   #150
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Als het hier niet meer lukt dan wellicht wel in Tsjechië, je zou het daar eventueel kunnen vragen.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels