het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 03-06-08, 01:02   #141
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Ik weet inmiddels vrij veel over het Garmin deel van POI.CZ. Van kiezen en downloaden van diverse POI (ook flitspalen en politiecontroleplekkies) tot maken van eigen waarschuwingen in mp3 en uploaden in Garmin zelf. Bij voldoende belangstelling en tijd wil ik een handleiding in elkaar breien.
Zelf heb ik een Garmin 660 TF.
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-06-08, 18:42   #142
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit:
Hallo Pepo,

Ik ben een beetje een leek op dit gebied . Omdat ik op een andere plek op dit forum al het onderwerp "flitspalen service" verboden in Duitsland heb staan, krijg ik de indruk dat het "veiliger voor de portemonnee" is om dit uit te schakelen op mijn doorreis door Duitsland naar Tsjechie.
Ik kreeg de opmerking van iemand op dit uit te schakelen. Kan dit dan makkelijk?
Aad Piekaar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-06-08, 19:56   #143
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Denk er wel aan, Aad: in Zwitserland en Oostenrijk is het zelfs verboden om de desbetreffende bestanden op je navigatiesysteem te hebben. Ook al staan ze uitgeschakeld of ligt je navigatieapparaat ongebruikt in je dashboardkastje of kofferbak. Of dat in Duitsland ook zo is, weet ik niet, maar ik zou het risico niet nemen.
Uitschakelen is dus niet genoeg: verwijderen van de bestanden is de enige optie om boetes en andere ellende te voorkomen.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-06-08, 14:02   #144
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit: