![]() |
|
|
#101 |
|
Moderator
|
Klopt, maar dat is alleen zo bij modellen die ook intern geheugen of een HD hebben met daarop landkaarten, zoals de GO 700, 910 en 920. Die modellen zijn uitbreidbaar met SD-kaarten, maar je kan niet de interne opslag en de SD-kaart tegelijk gebruiken. Een nogal dwaze tekortkoming van deze TomTom-modellen, vind ik.
Maar jij hebt het over de One: die heeft toch geen intern geheugen of HD met kaarten? |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Moderator
|
Aha, ik snap hem.
De XL heeft inderdaad wel intern geheugen. Die 4GB kaartjes moeten overigens wel van het ouderwetse type zijn, dacht ik, en daar is moeilijk aan te komen; SDHC wordt officiëel (nog) niet door TomTom ondersteund. Hoe zijn jouw ervaringen met TMC overigens? Ik heb zelf een oudje, de GO 300, dus die heeft dergelijke voorzieningen niet, maar ik hoor erg veel klachten over TMC. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Nieuw Lid
|
Wat noem je klachten. Een radio werkt met dezelfde RDS TMC en daar hoor je niemand over, behalve dat het niet zo up-to-date is. Dat is hier ook het geval natuurlijk, net ontstane files geeft hij pas aan als je er 10 minuten in zit ........ he he. Tom Tom had ook een eigen TMC die werkt op snelheid van je auto, Ieder die een aansluiting via abonnement heeft, geeft automaties zijn snelheid door aan de centrale, die daaruit de dichtheid van het verkeer berekent. Betrouwbaar als er veel aan meedoen. Hier kun je geen abonnement meer op nemen, afgesloten. Is een nieuw systeem gekomen die echter voorlopig alleen op de nieuwste toestellen wordt meegeleverd. Even afwachten of dat straks ook voor oudere typen te downloaden is.
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Nieuw Lid
|
Voor de liefhebbers over verkeersinformatie: http://www.tomtom.com en kijk bij HD Traffic. Systeem werkt via extra ingebouwde Simkaart die iedere 3 minuten download. Extra breed scerm, iedeaal voor veel in Nederland reizenden. Buitenland weet ik niet.
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Moderator
|
De laatste nieuwtjes over TomTom ken ik wel via www.jouwnav.nl. Interessante site vol wetenswaardigheden en actualiteiten aangaande navigatiesystemen.
![]() TMC kreeg met name veel kritiek over de gebrekkige werking van de benodigde antenne. TomTom heeft zowel software- als hardware-updates geprobeerd, maar het is nooit echt iets geworden. En nu dan HD-Traffic. Zou in theorie goed kunnen werken. Werkt aan de hand van het (anoniem) scannen van de lokaties van mobieltjes. Bewegen ze snel: niets aan de hand. Bewegen ze langzaam of niet: filevorming. Ik heb begrepen dat men momenteel naast Nederland ook bezig is met o.a. Duitsland en Frankrijk en zo land voor land heel Europa wil toevoegen. |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Moderator
|
Tja, toen ik die plaatjes maakte, bestonden er nog geen breedbeeld TomToms.
Het formaat op jouw One XL is anders, dus mijn plaatjes zullen daarom problemen geven. ![]() |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Moderator
|
Wat loop je weer hopeloos achter Punk
![]() Overigens vind je HIER een SD kaart van 4 GB van het oude type(dus geen SDHC). Deze kaartjes vind je inderdaad niet zoveel meer boven de 2 GB. Als het goed is kan je via TomTom Home, de software van/voor de TomTom wel op zo'n kaartje zetten en daar dan alleen die kaarten bij zetten die je nog op je interne geheugen mist of die je wilt gebruiken, dan moet de hele handel met gemak op een 2 GB kaartje passen. |
|
|
|