het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 16-08-07, 16:36   #91
Lid

alaan's avatar

Nationaliteit:
Ik neem aan dat bedoeld wordt dat je in je eigen systeem die wegen kunt uitschakelen.
alaan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-08-07, 23:56   #92
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jos van Zetten schreef:
Bericht bekijken
Er zouden ook wijzigingen door grappenmakers toegevoegd kunnen worden.
Als je zo redeneert, kan je bijna niets nieuws meer beginnen. Idioten, die dingen voor anderen willen verzieken, zullen er altijd zijn.

Maar zo simpel zal het ook niet zijn, hoor. De wijzigingen die gebruikers via HOME doorgeven, worden door TomTom op diverse manieren gecheckt op juistheid, alvorens ze vrijgegeven worden. Bovendien hoef je wijzigingen van anderen niet te accepteren als je het niet vertrouwt. Het is hoe dan ook handig dat je zelf wijzigingen in je eigen kaarten kan aanbrengen toch?

Citaat:
alaan schreef:
Ik neem aan dat bedoeld wordt dat je in je eigen systeem die wegen kunt uitschakelen.
Dat kan inderdaad, maar daarnaast is er de optie om jouw wijzigingen via HOME door te geven aan TomTom , die e.e.a. controleert op juistheid en vervolgens via HOME beschikbaar stelt aan andere gebruikers. Dit alles gaat op vrijwillige basis: je hoeft je wijzigingen niet met anderen te delen en je hoeft ook geen wijzigingen van anderen over te nemen. Maar daarmee wordt dan wel het idee van Map Share de das omgedaan. Dat valt of staat immers met de bereidheid van gebruikers om elkaar te laten delen in de kaartcorrecties.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-07, 09:42   #93
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Voor wie West-Europa al op z'n TomTom heeft: er is nu een aparte kaart voor (een deel van) Midden- en Oost-Europa. Kost 59,95 Euro.

Citaat:
Map of Eastern Europe v6.8

Gedetailleerde deur-tot-deurnavigatie overal in Tsjechië, Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije en Slovenië. Plus beperkte dekking in Kroatië, inclusief de belangrijkste steden en de kustregio. Van de overige Oost-Europese landen zijn de hoofdwegen in kaart gebracht, zodat naadloos navigeren in de regio mogelijk is.

Dekking: HR: 49%, CZ: > 99%, EE: 72%, HU: 47%, LV: 63%, LT: > 99%, PL 52%, SK: 40%, SI: 43%
Enige nadeel van deze kaart t.o.v. de kaart "West- and Eastern Europe" is dat je bij het verlaten van West-Europa de kaart softwarematig in je TomTom moet omschakelen naar Oost-Europa. Bij de gecombineerde kaart hoeft dat niet en kan je naadloos navigeren tussen Oost en West.
Oud 30-10-07, 18:09   #94
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
De nieuwe besturingsversies van TomTom zijn nu voor vrijwel alle modellen beschikbaar. Via het programma HOME kan je ze op je TomTom installeren. Het gaat om versie 7.xx, afhankelijk van het model dat je hebt.

Belangrijkste wapenfeit is het nieuwe zg. Mapsharing, waarmee je zelf fouten in je kaart (vanaf kaartversie 6.75) kunt corrigeren en delen met andere TomTom-gebruikers. Foute straatnamen aanpassen, rijrichtingen wijzigen, straten blokkeren, het kan allemaal. Ik heb er nu een aantal weken mee gerommeld en het werkt perfect. Een aanrader dus...
Oud 18-11-07, 09:28   #95
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Enige nadeel van deze kaart t.o.v. de kaart "West- and Eastern Europe" is dat je bij het verlaten van West-Europa de kaart softwarematig in je TomTom moet omschakelen naar Oost-Europa. Bij de gecombineerde kaart hoeft dat niet en kan je naadloos navigeren tussen Oost en West.
Op de kaart van Oost Europa staan toch wel de hoofdwegen van West Europa (op mijn kaart van Tsjechië, Polen en Slowakijen is dat wel het geval) ik navigeer met die kaart naadloos tussen huis en Tsjechië, mits ik in Nederland of Duitsland niet al te kleine weggetjes neem....
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-11-07, 10:34   #96
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Arno schreef:
Op de kaart van Oost Europa staan toch wel de hoofdwegen van West Europa (op mijn kaart van Tsjechië, Polen en Slowakijen is dat wel het geval)
Nee, de latere Oost-Europakaarten zijn regiokaarten waarop geen hoofdwegen van West-Europa staan.
Wie naadloos wil navigeren tussen "Oost" en West, zal de kaart van West- en Midden-Europa moeten aanschaffen.

De kaart die jij hebt (heb ik ook nog ergens) is waarschijnlijk "PL CZ HU SK plus major roads of WE v6.60" ofzo? Die heb ik ook en da's gelijk ook de laatste regiokaart met de West-Europese hoofdwegen erop.
Oud 18-11-07, 10:43   #97
Lid

alaan's avatar

Nationaliteit:
Ik heb een versie 6,75 met Tsjechië, Polen, Hongarije etc met de hoofdwegen van Europa. Inderdaad zeer geschikt om van huis uit (of daar vlak in de buurt) te navigeren naar Tsjechië. Prima ervaringen mee in Tsjechië. Beter dan de gedetaillerde kaarten West en Oosteuropa, waar je nogal eens een vreemde weg wordt ingestuurd....
alaan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-11-07, 10:56   #98
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Dan is dat de laatste versie met de West-Europese hoofdwegen er nog op. Ik heb versie 6.8 en dat is alleen maar navigeren in de regio.
Oud 25-01-08, 06:55   #99
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Nog maar even een herinnering voor wie aan nieuwe kaarten toe is:

Op alle kaarten van TomTom geldt nog tot 31 januari een korting van 50 procent.

Aanraders zijn de kaarten van "West- en Midden-Europa v7.10" (59,95 euro) en "Oost-Europa v7.10" (39,95 euro), beide met een volledige dekking (99%) van Tsjechië.

Wie op zijn TomTom het meest recente besturingssysteem geïnstalleerd heeft, kan in deze kaarten zelf correcties aanbrengen en evt. delen met andere gebruikers.
Oud 28-02-08, 21:47   #100
Nieuw Lid

paul7's avatar

Nationaliteit:
misschien wel handig even te noteren als je een SD kaart in je Tom Tom doet, tenminste was dat zo bij mijn One, dat de Tom alleen de SD kaart nog ziet en dus niet meer het besturingssysteem, die op de kleinere harddisk staat: hij doet dus niks meer als je hem aan zet. Met andere woorden, je moet eerst een kopie van je Tom op de PC zetten, dan de SD kaart erin, vervolgens de Tom terugzetten, maar dan op de SD. Daarna kun je andere kaarten toevoegen.
paul7 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels