![]() |
|
|
#91 |
|
Lid
|
Ik neem aan dat bedoeld wordt dat je in je eigen systeem die wegen kunt uitschakelen.
|
|
|
|
|
|
#92 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Maar zo simpel zal het ook niet zijn, hoor. De wijzigingen die gebruikers via HOME doorgeven, worden door TomTom op diverse manieren gecheckt op juistheid, alvorens ze vrijgegeven worden. Bovendien hoef je wijzigingen van anderen niet te accepteren als je het niet vertrouwt. Het is hoe dan ook handig dat je zelf wijzigingen in je eigen kaarten kan aanbrengen toch? ![]() Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Moderator
|
Voor wie West-Europa al op z'n
TomTom
heeft: er is nu een aparte kaart voor (een deel van) Midden- en Oost-Europa. Kost 59,95 Euro.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Moderator
|
De nieuwe besturingsversies van
TomTom
zijn nu voor vrijwel alle modellen beschikbaar. Via het programma HOME kan je ze op je
TomTom
installeren. Het gaat om versie 7.xx, afhankelijk van het model dat je hebt.
Belangrijkste wapenfeit is het nieuwe zg. Mapsharing, waarmee je zelf fouten in je kaart (vanaf kaartversie 6.75) kunt corrigeren en delen met andere TomTom-gebruikers. Foute straatnamen aanpassen, rijrichtingen wijzigen, straten blokkeren, het kan allemaal. Ik heb er nu een aantal weken mee gerommeld en het werkt perfect. Een aanrader dus... ![]() |
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Wie naadloos wil navigeren tussen "Oost" en West, zal de kaart van West- en Midden-Europa moeten aanschaffen. De kaart die jij hebt (heb ik ook nog ergens) is waarschijnlijk "PL CZ HU SK plus major roads of WE v6.60" ofzo? Die heb ik ook en da's gelijk ook de laatste regiokaart met de West-Europese hoofdwegen erop. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Lid
|
Ik heb een versie 6,75 met Tsjechië, Polen, Hongarije etc met de hoofdwegen van Europa. Inderdaad zeer geschikt om van huis uit (of daar vlak in de buurt) te navigeren naar Tsjechië. Prima ervaringen mee in Tsjechië. Beter dan de gedetaillerde kaarten West en Oosteuropa, waar je nogal eens een vreemde weg wordt ingestuurd....
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Moderator
|
Dan is dat de laatste versie met de West-Europese hoofdwegen er nog op. Ik heb versie 6.8 en dat is alleen maar navigeren in de regio.
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Moderator
|
Nog maar even een herinnering voor wie aan nieuwe kaarten toe is:
Op alle kaarten van TomTom geldt nog tot 31 januari een korting van 50 procent. Aanraders zijn de kaarten van "West- en Midden-Europa v7.10" (59,95 euro) en "Oost-Europa v7.10" (39,95 euro), beide met een volledige dekking (99%) van Tsjechië. Wie op zijn TomTom het meest recente besturingssysteem geïnstalleerd heeft, kan in deze kaarten zelf correcties aanbrengen en evt. delen met andere gebruikers. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Nieuw Lid
|
misschien wel handig even te noteren als je een SD kaart in je
Tom Tom
doet, tenminste was dat zo bij mijn One, dat de Tom alleen de SD kaart nog ziet en dus niet meer het besturingssysteem, die op de kleinere harddisk staat: hij doet dus niks meer als je hem aan zet. Met andere woorden, je moet eerst een kopie van je Tom op de PC zetten, dan de SD kaart erin, vervolgens de Tom terugzetten, maar dan op de SD. Daarna kun je andere kaarten toevoegen.
|
|
|
|