het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 21-09-06, 22:22   #71
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
kukel schreef:
Hier in nederland kan ikze, zwart, kopen voor € 600,=
Banden zijn toch altijd zwart? (al zou ik wel eens zalmroze willen hebben want zwart is zo depri)
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-09-06, 22:56   #72
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Kajuna schreef:
(al zou ik wel eens zalmroze willen hebben want zwart is zo depri)
Moet je van die Amerikaanse banden kopen, van die oldtimers, met witte wangen haha

Heb de link hier al eens gegeven geloof ik, maar voor t makkelijke:
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html

Onder de 400 euro voor een set moet makkelijk lukken.

En Kukel, tis wel makkelijk als je de wielmaat erbij vermeld, hoeveel inch
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-09-06, 23:02   #73
JCD
Volwaardig Lid

JCD's avatar

Nationaliteit:
Via www.pneushop.cz zijn voor bandenmaat 185/65X15 winterbanden te krijgen voor prijzen van 1160 tot 2177 KC per stuk; je zou ze kunnen laten monteren bij :

Ventop s.r.o.
Nákladní 11
36017 Karlovy Vary
Telefon: 00420602361998
Fax: 00420353568076

Er komen nog wat (lage) kosten bij. Voor 4 winterbanden ben je dan maximaal zo'n 300 euro kwijt, het kan ook voor een veel lager bedrag. Die 600 euro lijkt dus wat aan de ruime kant.
JCD is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-09-06, 11:12   #74
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Goedkope winterbanden nauwelijks veiliger

Budgetvriendelijke winterbanden zijn hun geld niet waard. Dat concludeert de Duitse autobijstandsvereniging ADAC na een test van 32 verschillende bandentypes. Ook de zogenaamde ,,alle seizoenen''-banden voor gebruik in zomer en winter krijgen een slecht rapport.

ADAC testte 32 winterbanden waarvan 13 budgetvriendelijke types en vijf ,,alle weer''-banden (niet te verwarren met onze gebruikelijke zomerbanden) met courante afmetingen. De testploeg beveelt slechts vier winterbanden van de duurdere merken aan als een uitstekende aankoop. Geen enkel type van de geteste alle-weer-banden en de goedkopere producten is aanbevelenswaardig. ADAC vindt zelfs dat de helft van de goedkope banden, meestal van weinig bekende merken, hun geld niet waard zijn.

Alle weer-bandenzijn af te raden omdat ze nauwelijks voordelen bieden. Met dergelijke types kan de chauffeur het hele jaar door rijden. Eigenlijk zijn het winterbanden die ook 's zomers kunnen worden gebruikt, maar ze presteren minder goed op sneeuw. De maximum toegelaten snelheid is lager en ze zijn ook vlugger versleten.

Winterbanden herken je aan hun profiel en het kenteken M+S (modder en sneeuw) in de flank. Na de winter moeten ze worden vervangen door zomerbanden omdat ze te snel slijten, op het droge minder wegvast zijn, meer lawaai produceren en het brandstofverbruik lichtjes doen stijgen.

Met ons milde winterklimaat zijn gewone zomerbanden doorgaans voldoende veilig. Op sneeuw en ijs zijn winterbanden veel efficiënter en veiliger. Ze bieden meer grip en ze verkorten de remafstand op een glad wegdek. (jmb)

nieuwsblad.be 29/09/2006
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-10-06, 12:35   #75

kukel's avatar

Nationaliteit:
Freddy en JCD,

Hartelijk dank voor de info.

Maar weet iemand mij nou te vertellen wat goede winterbanden zijn?

Ik hoef echt niet voor een kwartje op de eerste rij te zitten, ofterwijl: alle waarde naar zijn geld.

Wie weet er wat?
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-10-06, 13:30   #76
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Wij moeten inderdaad ook op zoek naar winterbanden voor onze auto. Maar ik denk dat ik gewoon naar Kwik Fit ga, ik wil ze in Nederland al aanschaffen. Word voor ons ook de 1ste keer. Wel nemen we als eerder socks ipv sneeuwkettingen.
Iemand ervaring met Kwik Fit?
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-10-06, 14:55   #77
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
goedkoop hoeft niet altijd duurkoop zijn. maar er zijn natuurlijk wel verschillen tussen de goedkope winterbanden en de winterbanden van de grote merken.
op dit ogenblik heeft kwitfit de actie : 4 halen 3 betalen ...
je kan de banden tegenwoordig overal in bewaring geven bij de bandenboeren. en zij wisselen dan elke keer je banden wel ff voor je.
kan je toch rekenen op bekant 100 euro per jaar aan extra kosten.
een viertal stalen velgen erbij kopen en die dan zelf wisselen is op termijn stukken goedkoper. en je kan dan ook zelf een paar maal wisselen per winter, indien de temparaturen dat vereisen.
scheelt in de slijtage van je winterbanden.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-10-06, 18:39   #78
Lid

Jeroen69's avatar

Nationaliteit:
Marktplaats en dergelijke !!

Citaat:
Sas schreef:
Wij moeten inderdaad ook op zoek naar winterbanden voor onze auto. Maar ik denk dat ik gewoon naar Kwik Fit ga, ik wil ze in Nederland al aanschaffen. Word voor ons ook de 1ste keer. Wel nemen we als eerder socks ipv sneeuwkettingen.
Iemand ervaring met Kwik Fit?

HAllo Sas,

Een tip van mij is om bij je autodealer de bandemaat op te vragen voor winterbanden en dan op marktplaats, speurders en dergelijke te kijken of er goede winterbenden te vinden zijn. Vorig jaar heb ik daar voor 400 euro de Pirelli snowsport 210 gekocht incl. velg en uitgebalanceerd. Er was 500 km mee gereden en de verkoper had net een nieuwe auto van de zaak gehad en zo doende pasten deze niet meer dus een mazzeltje voor mij. Maar je ziet het je kan gewoon geluk hebben op internet.
Voor de socks heb ik maar een mening en dat is dat ze leuk zijn voor in Nederland maar voor in het buitenland zou ik het er nier op wagen.
Zie Hier een anwb test:

AutoSock

AutoSock

De AutoSock is een tractiehulp vervaardigd uit textiele garen die de frictie van de banden moet verhogen. In de test is vastgesteld dat het product weliswaar in de rijrichting krachten kan overdragen, maar dat dwarskrachten eigenlijk helemaal niet overgedragen kunnen worden.
De winterband bleek op sneeuw en ijs beter te presteren. De AutoSock is hooguit geschikt voor vlak terrein en voor regio's waar nauwelijks winterbanden gebruikt worden. In de test is de AutoSock afgewaardeerd op ijs en slijtage. Als een vervanger voor de traditionele sneeuwketting is dit product niet aan te raden.

http://www.anwb.nl/published/anwbcms...otests.nl.html

Dus ook gewoon op internet neusen en je komt een heel eind.

Oh ja veel plezier op je vakantie in Tsjechie
Jeroen69 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-10-06, 20:55   #79
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Wij hebben een paar jaar geleden met socks gereden en dit is ons super bevallen, vooral het omleggen. Wel waren ze na 1 wintervakantie versleten en konden ze weggegooid worden. Maar dat hadden wij er wel voor over.

Wij hebben sinds een jaar een auto met automaat en dit word dus de eerste x dat we met auto met automaat de sneeuw ingaan. Normaal kan je op de motor afremmen maar dat kan nu dus niet. Iemand daar ervaringen mee?

Enne Jeroen, ik zal eens gaan neuzen op die site's. Bedankt voor de tip. En de vakantie komt helemaal goed. We gaan met zn 14en daar oudjaar vieren, dus dat word super.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-10-06, 00:08   #80
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Sas schreef:
Wij hebben sinds een jaar een auto met automaat en dit word dus de eerste x dat we met auto met automaat de sneeuw ingaan. Normaal kan je op de motor afremmen maar dat kan nu dus niet. Iemand daar ervaringen mee?
Sas, op iedere automaat kun je de hogere versnellingen blokkeren om op de motor te remmen.
Heb al jaren een automaat.
Naast de handel staat 4-3-2-1.
Om 5 te blokkeren zet je hem op 4.
Als het heel stijl is zet je hem op 2 of 1. Daarmee blokkeer je het gebruik van de hogere versnellingen en rem je op de motor in 2e of 1e versneliing.
Modernere automaten hebben een + en een - naast de handel.
Door gebruik van de - schakel je terug en blokkeer je de hogere versnelling.
Een voudig als wat en werkt voortreffelijk!
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels