het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-12-05, 21:11   #51
Lid

Jeroen69's avatar

Nationaliteit:
Vraagje,

Ben van plan a.s. krokusvakantie af te reizen voor het eerst naar Tsjechie is het dan verstandig om ook winterbanden te kopen of zijn de all season banden BV de "QUATRAC 2" van Vredestein ook voldoende.
Jeroen69 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-12-05, 21:33   #52
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Dit is de uitleg van vredestein:

De sportieve band voor elk seizoen.De Quatrac 2 is een echte vier seizoenen band. De toepassing van Silica in het loopvlak zorgt dat de Quatrac 2 elk weertype en elk wegdek moeiteloos aankan. Of dat nu op een blakerend hete zomerdag is, op zo'n herfstdag waarop het blijft regenen of wanneer in de winter de sneeuwvlokken uw pad kruisen, de Quatrac 2 brengt u waar u zijn moet. Het uiterlijk van de band onderstreept zijn onverstoorbare karakter: markant, dynamisch en sportief. Belangrijk, want ook het oog wil wat.

"...wanneer in de winter de sneeuwvlokken uw pad kruisen....", de toestanden in de berggebieden zijn toch heel wat anders volgens mij dan een sneeuwvlokje dat voorbij komt.....,als ie niet echt als winterband omschreven wordt zou je het best in de garage nog eens navragen. Zeker als je er voor de eerste maal naar toe gaat en er de situatie niet kent.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-12-05, 21:50   #53
Lid

Jeroen69's avatar

Nationaliteit:
Ja ik heb alles op de site van Vredestein gelezen, wil me zelf alleen de ruimte en het geld sparen om winterbanden met/of zonder velgen te kopen. Heb net een scenic gekocht uit 2001 bandmaat 205/55/15r en heb nu de ruimte om met z'n drieen op wintersport te gan(Ga al vier jaar niet meer terwijl ik vanaf mijn 5de jaar skie) Maar de weersomstandigheden in februari kunnen dus ook beroerd zijn in Tsjechië.
Jeroen69 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-12-05, 21:47   #54
Nieuw Lid

Winterbanden, socks en sneeuwkettingen in Tsjechië

Ondanks het onderwerp over winterbanden haal ik er niet direct duidelijk uit of het gebruik van winterbanden inTsjechie verplicht is. Mijn vriend is afgelopen week richting slowakije afgereist via tsjechie. Volgens hem is het wel verplicht (hij heeft zijn slowaakse vriendin dit laten navragen).
Ik ga in februari richting tsjechie. Ik wil als het inderdaad verplicht is tijdig de noodzakelijk voorbereidingen terffen.
Vandaar nogmaals de vraag of winterbanden verplicht is in tsjechie.
Bedankt allemaal.
johny quest is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-12-05, 22:14   #55
Actief Lid

rich?'s avatar

Nationaliteit:
Nee winterbanden zijn niet verplicht in Tsjechië.Sterker nog... er zijn veel meer Tsjechische auto's zonder als metwinterbanden.
Maar natuurlijk toch aan te raden.Buiten dat ,je moet immers ook door Duitsland(zie vorige discussies op dit forum)
rich?
rich? is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-12-05, 10:54   #56
Nieuw Lid

Het gebruik van winterbanden is natuurlijk altijd aan te raden.

Het gebruik van winterbanden in Duitsland is verplicht vanaf 1 mei 2006. Aangezien ik in februari pas naar tsjechie gaat is het dus niet noodzakelijk om winterbanden aan te schaffen.

Bedankt allemaal ik weet voorlopig voldoende voor mijn reis naar tsjechie.
Oud 29-12-05, 13:55   #57
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Dan vraag ik me na deze hele discussie toch weer eens af of veel mensen het dan nooit leren:

"Je gebruikt winterbanden niet omdat het moet maar omdat het veiliger is, zeker voor jezelf en je mede-inzittenden, maar ook voor je mede-weggebruikers!!!!!!!!!!!!!!"

Dus, duidelijk nu????
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-12-05, 15:00   #58
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad Corrie, als je ziet hoe het verkeer hier ontreddert wordt na slechts één nacht sneeuw, dan moet er niet verder over gediscuteerd worden. Eén slipper is voldoende om de hele vakantie om zeep te helpen.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-12-05, 18:09   #59
Nieuw Lid

Citaat:
Corrie schreef:
Dan vraag ik me na deze hele discussie toch weer eens af of veel mensen het dan nooit leren:
Inderdaad leren LEZEN. De vraag is of het gebruik van winterbanden verplicht is in Tsjechie. De antwoord hierop heb ik gekregen, plus de tip dat het veiliger is om winterbanden te gebruiken
Een tip is voor ieder om het mee te nemen of niet. In mijn geval dus wel.
Daarnaast verschaft ik informatie/ feiten. Dit staat geheel los van de hele discussie mbt veiligheid bij gebruik van winterbanden.

Lezen kunnen de (meeste) forumprikkers gelukkig (ook zonder rode letters) wel.
Oud 29-12-05, 18:32   #60
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Kijk Johny, onder aan mijn berichtje staat een knipoog, dat betekend voor mij (klein) grapje.

Wat ik niet begrijp is waarom je wilt weten of het verplicht is als je ze toch gaat gebruiken.

Dat een tip voor iedereen is om er mee te doen wat hij wil ben ik met je eens, alleen... niet als het om mensenlevens (kan) gaan. En daar gaat het mij nou net om, geld besparen en dan meer risico lopen op een ongeval, vandaar mijn (toch iets) nijdige reaktie.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels