het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 08-12-06, 12:55   #221
Actief Lid

loek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rika/Gerben schreef:
hee loek,
waarom doe je dat dan,is het daar goedkoper,is men daar handiger dan hier ???
heb je nog tips voor de forumleden ???
Beste Rika

Schijnbaar is je de humor ontgaan in mijn artiekel,ik heb dat eerste artiekel geschreven in een jolige bui .
omdat ik me verbaasde over het feit dat een item over winterbanden
het redt tot 22 blz,maar ja volgend jaar komt er wel weer een artiekel over winterbanden.
dus even voor de goede orde ,nee we rijden niet met twee auto,s naar C Z een voor ons , en een voor de banden.

maar ik rijd al 6 jaar op winterbanden,zomer en winter en dat bevalt mij prima het zijn nog steeds de zelfde banden (profiel 5mm) dit omdat ik niet veel kilometers maak ( 8.000 per jaar )
en laat ze dan wat meer slijten ,zo wat , dan ga ik weer naar CZ en laadt er weer nieuwe onder leggen.
want mijn ervaring is dat de banden in CZ even rond zijn als in NL
en wat voor de hollanders onder ons het balanceren is goed koper.
en tips heb ik ook nog, neem swinters een pionier schopje mee als je
vast komt te zitten met je auto is dit goud waard
zorg voor een goede accu ,ouder dan 6 jaar vervangen
en mensen met een diesel motor koop bij de eerst de beste pomp een antie vlokmiddel
want als je auto twee weken buiten heeft gestaan bij -20 a-30
en je wilt je auto starten voor naar huis te rijden kan je vacantie wel eens langer worden

Groetjes Loek
loek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-12-06, 13:01   #222
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
hallo loek !!!

ja de humor was me inderdaad ontgaan,(dit roepen ze hier thuis nou ook al de hele week,er wordt zelfs beweerd dat ik verschijnselen van de overgang vertoon :traan: )ben nog maar 37 jaar het is toch nog niet te hopen.

maar oke het is me nou duidelijk.
en dat schopje weet ik niet of we die menemen,we hebben ervaring dat de tsjechen hele grote pikhouwelen hebben waar ze graag gebruik van maken.

bedankt loek voor de tips(dat vlokkenspul ligt al wel in de auto)
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-12-06, 09:09   #223
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wie kan mj vertellen hoe het zit met winterbanden,er is een onduidelijke wetgeving als je door duitsland rijdt.
Ik weet niet hoe de wegen erbij liggen in de wintersport gebieden in tsjechie het kan zijn dat winterbanden daar een must zijn als veilig wilt rondtoeren.Heeft er iemand een beetje info?
jobo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-12-06, 10:07   #224
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
In deze bijdrage van Arno staat e.e.a. zeer helder beschreven, jobo.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-12-06, 12:38   #225
Lid

Nationaliteit:
Citaat:
jobo schreef:
Wie kan mj vertellen hoe het zit met winterbanden,er is een onduidelijke wetgeving als je door duitsland rijdt.
Ik weet niet hoe de wegen erbij liggen in de wintersport gebieden in tsjechie het kan zijn dat winterbanden daar een must zijn als veilig wilt rondtoeren.Heeft er iemand een beetje info?
Ik ben een keer in mijn leven op zomerbanden naar Tsjechie geweest (tijdens de winter).
En dat moet je dus niet doen. Sindsdiens altijd winterbanden onder auto en het verschil is heel groot. Je voelt je een stuk zekerder, het rijdt prettiger, je kunt gewoon meer met de auto.
Dus of het nou wel of niet verplicht is in Duitsland, wel of geen "echt" winterweer in Tsjechië, het maakt mij niets uit de winterbanden gaan eronder.
Zoek je winterbanden? Kijk eens hier http://www.autobandenmarkt.nl/
Daar kun je echt goedkoop terecht.
@Theo is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-12-06, 12:05   #226
Volwaardig Lid

inas's avatar

Nationaliteit:
Ik ben het helemaal met Theo eens. Laat het aanschaffen of gebruik niet van wetgeving afhangen. Heb een zelfde ervaring als Theo. Één keer op de Duitse Autobahn, tijdens sneeuwval, helemaal dwars gestaan. Direct winterbanden aangeschaft en wil nooit meer zonder. Ook al kwam ik niet verder dan alleen Nederland: winterbanden
inas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-12-06, 10:30   #227
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
winterbanden-sneeuwkettings,maar vergeet vooral ook niet de riem om te doen in de auto
niet dit alles in belang voor jezelf maar ook voor de andere mensen die op de weg rijden.
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-01-07, 22:22   #228
Lid

Nationaliteit:
VOORZICHTIG op de wegen met SNEEUW en IJS!

Let er op dat je wagen goed in orde is wanneer je naar de skigebieden komt!

Ik heb winterbanden op mijn wagen, maar had wel een ongeluk woensdag 12u op de autostrade naar Mlada Bolislav, 500m na cerny most, een jeep met aanhanger voor auto's begon te schuiven voor mij en kwam dwars op de rijbaan. Ik probeerde nog te ontwijken zodat ik schuin achter op de aanhanger botste en verder in de gracht belande. Politie gebeld en 3u30 gewacht. Mijn verzekeringen gebeld die een takelwagen stuurde nadat de politie was geweest. Bij het wachten gaf de man toe dat hij de kontrole over de wagen met aanhanger verloren had. Maar bij politie verklaarde hij dat ik achter op hem was ingereden. Gevolg ik ben verantwoordelijk voor het ongeluk en kreeg daar nog een boete van 2000 kč bij. Gelukkig ben ik omnium verzekert en had een reisbijstand verzekering. Nu 4 dagen wachten voor de expert en dan nog 2 weken voor herstelling. Een klein ongelukje met grote gevolgen. Deze dagen heb ik 10 tallen botsingen gezien hier op de gladde wegen. Er word wel geruimd en gestrooid maar bij hevige sneewval is het niet bij te houden vooral op de kleinere wegen.
LET GOED OP IS MIJN BOODSCHAP!
orchid is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-01-07, 22:34   #229
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Wat een pech, Orchid.
Ja, het is goed oppassen bij sneeuw en gladheid. Afstand houden is belangrijk, dat heb je nu gemerkt.
Ik probeer dat zoveel mogelijk te doen, maar dan heb je altijd weer mensen die zich ertussen wurmen en dan moet je nog verder terug. Ergerlijk.
Maar ik denk dan maar: Beter 10 minuten later aankomen, dan 3 uur door ongeval opgehouden...........
Sterkte met de afhandeling van dit accident.
Keesi is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-01-07, 23:32   #230
VIP Lid

Hey Orchid,wat erg voor jullie
Bedankt voor je goede raad en we hopen dat alles nog een beetje goed komt
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels